• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen kiezen uit subset bij solver

• Onderwerp starter Onderwerp starter DL10X
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DL10X

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2016
Hoi,

ik ben bezig met Excel Solver om een LP-probleem op te lossen. Dit lukt helemaal maar ik stuit nu toch op een punt waar ik niet uit kom. Ik heb een doelfunctie die de totale kosten minimaliseert, door het veranderen van een 6-tal variabelen, en een restrictie die ervoor zorgt dat het aggregaat van de variabelen boven een bepaalde waarde moet blijven. Deze variabelen heb ik eerst ingesteld op minimaal 0,9 en maximaal 1. Echter wil ik mijn model nu zo maken dat deze variabelen alleen de waarden 0,9 0,92 0,94 0,95 0,96 0,98 en 0,99 of kunnen nemen? Weet iemand hoe dit te modeleren?

Welkom op het forum.

Op dit forum kun je voorbeeldbestandjes plaatsen (via ga geavanceerd), dat enorm helpt bij het verkrijgen van goede feedback.

Dat gezegd hebbende: mijn gedachten gaan in de richting van hulpvelden die WAAR/ONWAAR opleveren - afhankelijk van of de variabelen de juiste waarde hebben - en dan in solver aangeven dat die hulpvelden WAAR moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan