• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen kopieren, niet de formule waaruit ze ontstaan zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilookmeepraten

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
In mijn excel bestand staat een rij met getallen. Deze getallen zijn tot stand gekomen doormiddel van een formule. Nu wil ik deze rij getallen graag kopieren naar een ander blad. Dan treedt er een foutmelding op. De verwijzing zal ongetwijfeld fout zijn. maaar.. ik wil de formule achter de getallen ook helemaal niet kopieren, maar de getallen zelf. Die hoeven nooit meer aangepast te worden aan de hand van andere invoer.

Misschien handig je formule eens te posten :) dan kunnen we je misschien direct de oplossing geven.

=ALS(Celnaam="";"";Celnaam)

Celnaam = Bv. C2
(Deze kan je ook veranderen door een persoonlijke naam Invoegen Naam Definiëren)

Als je de code vanhierboven invult en op je 2de werkblad invult moet hetzelfde getal verschijnen :)

Laatst bewerkt:
hihi.. ik denk dat ik iets te hoog ingeschat word.. Ik ben er inmiddels uit: plakken speciaal --> alleen waarden plakken :o

Ik denk dat je in het doelwerkblad in de cellen waarnaar gekopieerd moet worden een verwijzing geplaatst moet worden naar de te kopieren cellen op het bronblad. Ongeacht of de originele cellen gewijzigd worden, de uitkomsten zullen dan altijd in de "gekopieerde" cellen staan.
Joop

hihi.. ik denk dat ik iets te hoog ingeschat word.. Ik ben er inmiddels uit: plakken speciaal --> alleen waarden plakken :o

Stel je waarde staat in cel B2

Ga naar je ander werkblad en klik op de cel waar je het getal in wilt hebben en plak dit :

=ALS(B2="";"";B2)

:D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan