• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen omzetten in tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ilona1234

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2012
Beste helper,

Ik heb een werksheet waarin bijvoorbeeld het getal 06021081 staat wat de volgende tijdsweergave moet zijn 06:0281. De celeigenschappen veranderen in tijd werk niet. Met deze tijd moet vervolgens worden doorgerekend.
Iemand een ander idee hoe ik mijn grote hoeveelheid data omgezet krijg?

Alvast heel erg bedankt!!

Ilona,

door een vraag te stellen word je zelf forumgebruiker.
Waarom zou jij wel op meer dan één forum actief zijn en een ander niet?

Maar nu even over je vraag: 06:0281, hoeveel tijd is dat?

NB: weet je dat de forumgebruikers dit alles vrijwillig doen?

Laatst bewerkt:
Ik wist niet dat forum gebruikers op allebei de websites actief waren. Het is toch niet heel gek dat ik vraag op twee forums post als ik hard op zoek ben naar een antwoord!?

Dat is ook geen probleem wanneer je het wel op beide fora even laat weten. Mensen steken tijd in je probleem en doen dat graag, maar dan kunnen ze wel even volgen of het (nog) nodig is.

Dat is ook geen probleem wanneer je het wel op beide fora even laat weten. Mensen steken tijd in je probleem en doen dat graag, maar dan kunnen ze wel even volgen of het (nog) nodig is.

Beste allemaal,

De boodschap is overgekomen, in het vervolg zal ik dit niet meer doen. Fijn dat jullie mij alsnog met mijn vraag willen helpen.

Ik heb een bestand bijgevoegd met heldere uitleg van mijn vraag.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Misschien kan je deze functie gebruiken...

=DEEL(F6;1;2)&":"&DEEL(F6;3;2)&":"&DEEL(F6;5;2)&":"&DEEL(F6;7;2) waarbij F6 de cel is die hij moet omzetten.. en dan is het maar een kwestie van doortrekken denk ik dan...

Hopelijk ben je er iets mee

Ilona,

bedoel je dit?

De laatste ":"heb ik omgezet naar een "," om te kunnen rekenen

Bijlagen

Hier nog eentje.

Zet de opmaak op "u:mm:ss,00"
Code:
=TEKST(F5;"00\:00\:00\,00")*1

Hartelijk bedankt voor het meedenken, door jullie tips is mijn vraag opgelost! :d

Als je nog even aangeeft wat je oplossing is, dan help jij andere forumgebruikers die met een zelfde probleem zitten ook weer. ;)

Als je nog even aangeeft wat je oplossing is, dan help jij andere forumgebruikers die met een zelfde probleem zitten ook weer. ;)

Goede tip gast0224, bij deze:

De volgende twee formules werken beide voor dit probleem:
=TEKST(AA5;"00\:00\:00\,00")*1
=1*(LINKS(AI5;2)&":"&DEEL(AI5;3;2)&":"&DEEL(AI5;5;2)&","&RECHTS(AI5;2))

Ik heb zelf gekozen om met de tweede te werken, omdat deze gemakkelijker is aan te passen voor kleinere en ook grotere getalreeksen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan