Hallo iedereen,
Via dit forum heb ik al enorm veel bijgeleerd over vba. Hopelijk kunnen jullie me ook nu helpen met mijn probleem.
In de bijlage zit een excel bestandje.
Bedoeling is om uit de reeks de maximale waardes te halen. mits enkele voorwaarden voldaan zijn.
Het is de bedoeling om het maximum te halen uit één periode.
Een periode loopt telkens vanaf wanneer de grafiek naar beneden door nul gaat, tot wanneer hij nog eens naar beneden door nul gaat.
bv In dit geval hier bv vanaf punt 3 tot punt 10 daaruit moet het max gehaalt worden ( 6 )
Dat er door 5 ook eens 0 bekomen wordt geldt niet om de periode te stoppen omdat hij omhoog gaat als door 0 gegaan wordt.
Een volgende periode is van punt 10 tot 14 daarin is 4 het max.
Kan iemand mij helpen om dit in vba te krijgen?
Het is voor mijn thesis
Ik zou jullie dus weerom zeer dankbaar zijn!!!
mvg
Jelle Benoot
Via dit forum heb ik al enorm veel bijgeleerd over vba. Hopelijk kunnen jullie me ook nu helpen met mijn probleem.
In de bijlage zit een excel bestandje.
Bedoeling is om uit de reeks de maximale waardes te halen. mits enkele voorwaarden voldaan zijn.
Het is de bedoeling om het maximum te halen uit één periode.
Een periode loopt telkens vanaf wanneer de grafiek naar beneden door nul gaat, tot wanneer hij nog eens naar beneden door nul gaat.
bv In dit geval hier bv vanaf punt 3 tot punt 10 daaruit moet het max gehaalt worden ( 6 )
Dat er door 5 ook eens 0 bekomen wordt geldt niet om de periode te stoppen omdat hij omhoog gaat als door 0 gegaan wordt.
Een volgende periode is van punt 10 tot 14 daarin is 4 het max.
Kan iemand mij helpen om dit in vba te krijgen?
Het is voor mijn thesis
Ik zou jullie dus weerom zeer dankbaar zijn!!!
mvg
Jelle Benoot