• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getallen optellen met twee voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogersmeets

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2023
Hallo
Ik heb een pagina waar ik de dag/week/maand/jaarproduktie van een aantal gemaakte karren noteer, daarin wil ik het gehaalde targets per jaar weten, die staan in kolom K.
Met deze formule tel ik die targets en dat werkt perfect:
Code:
=SUM(K19:K485)

met deze formule telt hij hoeveel keer er een dag dienst voorkomt in kolom L:
Code:
=COUNTIF(L18:L484;"Dag")

Nu wil ik de gehaalde targets weten per dienst, dus bv dagdienst, in kolom L staan de diensten die ik een bepaalde week draai.
Ik wil nu weten hoeveel targets ik met dagdienst heb gemaakt, ik heb veel codes geprobeerd maar kom er niet uit.
deze leek me logisch maar werkt niet, RETOURNEERT EEN 0.

Code:
=SUMIF(L18:L485;"Dag";K19:K485)

Iemand een idee ?

Bijlagen

Je hebt het woord 'Dag' alleen in de kopregel gezet en staat niet bij de weekdagen.

Als op een ander forum hetzelfde gezegd wordt geloof je het blijkbaar niet, hier heb je nu een bevestiging.

Heb ik dus vergeefs tijd aan deze vraag besteed..

oei sorry ik had me verkeerd ingelogd bij het lezen 3x toen werd ik voor 120 min geblokt denk zet het op een ander forum, excuses

Je hebt het woord 'Dag' alleen in de kopregel gezet en staat niet bij de weekdagen.
ik snap je antwoord niet echt, ik heb het woord "dag" in een andere kolom L gezet daarom vraag ik ook om te kijken naar welke dienst b.v dag en dan hoeveel targets in kolom K opgeteld bij elkaar zijn telekens als er dag staat in de kolom ernaast

Zet in de cellen L29:L33 het woord middag en in cel C11 zie je een optelling staan

ik wilde eigenlijk niet bij elke dag nu de dienst gaan noteren, maar gewoon die wat boven de week staat.
Maar potverdikke het werkt wel zo, bedankt man !!!
sorry voor het extra werk op daT ANDER FORUM

zou ik met een draaitabel veel data uit dit formulier kunnen halen en er een dachboard van te maken of moet mijn opzet van data dan anders zijn ?

Als je de kleur van de tekst gelijk maakt aan de achtergrondkleur werkt het ook en zie je het niet staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan