• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getallen reeks vervangen door zelfde woord (tbv draaitabel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen Haije,

Op do. 19 juli heb ik je een mailtje gestuurd met een vraag over de opmaak van een
draaitabel. Misschien dat je hem gemist hebt, maar ik hoop dat je me verder kunt/wilt
helpen!

Groet,
Miriam

Miriam,

waarschijnlijk heb ik je berichtje gemist omdat je post al de status opgelost heeft, maar natuurlijk wil ik een reactie geven.

Als ik je goed begrijp dan wil je de groepen anders gesorteerd hebben. Dat kan door bijv de groepsnamen te wijzigen (met een voorloopletter bv die de sorteervolgeorde bepaald) of door een veld groepnr toe te voegen (zie bijlage).

Bijlagen

Haije,

Bedankt voor je reactie. De sortering van de rijen ziet eruit zoals de bedoeling is.
Is het ook mogelijk om de maanden te sorteren van april t/m maart (ivm gebroken boekjaar)??

Ik loop alleen nog tegen een klein onwetenheidje mijnerzijds:
Ik heb een kolom met "groepnr." in mijn overzicht toegevoegd en voorzien van groepnrs. a.d.v.
zoekgroep, echter nu komt deze kolom (groepnr.) niet in het draaitabel / veldenlijst voor. IK heb
wel alle velden en kolommen goed geselecteerd. Wat moet ik doen om deze nieuwe kolom in
de veldenlijst te krijgen.

Groeten,
Miriam

Hoi Haije,

Daar ben ik weer..... De vraag die je vanmorgen stelde heb ik de oplossing al gevonden (draaitabel Vernieuwen). Ik zit nog wel met het volgende
te worstelen: Bij jouw draaitabel komt Groepnr. en Groep apart in een kolom. Dit is ook wenselijk om te kunnen sorteren. In mijn draaitabel krijg
ik Groepnr. en Groep in 1 kolom; maar dan verdeelt over 2 rijen (1e rij = groep en 2e rij = groepnr). Het zal wel weer een handigheidje zijn, maar
zo kan ik niet op groepnr. sorteren.
Miriam

Miriam,

als je (een deel van) jouw bestand als bijlage post dan zal ik eens kijken . . . .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan