getalnotatie VS en NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deperik

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
Berichten
24
Hallo,

ik ben bezig met een Access database waarin maten (in m) van bepaalde machines staan.
Nu kun je middels een zoekformulier invullen welke machine door bijv een deur past.

Nu is mijn probleem dat als ik in het zoekveld bijvoorbeeld "2.12" invul, Access hier automatisch "212,00" van maakt (men gebruikt de punt naast je komma)

Is dit zo in te stellen dat Access er altijd een komma van maakt, of er nou "2.12" of "2,12" in wordt gevoerd.

Dit alles met betrekking tot foute invoer, dan wel door personen die nu net die verkeerde punt op het toetsenbord gebruiken als decimaal scheidingsteken, dan wel door mensen uit VS die getalnotatie 1,000.00 gebruiken.

Wie zou me kunnen helpen?

Groeten Erik
 
Je wilt dus waarschijnlijk 'live' corrigeren als iemand een verkeerd decimaalteken invoert?

Dit voorbeeldje vervangt een $ teken door een €-teken. Heb ik gedaan voor de duidelijkheid.... Je kunt het uiteraard makkelijk vervangen door een punt en een komma.

Code:
Private Sub Test_Change()
If Right(Me.Test.Text, 1) = "$" Then
    Me.Test.Text = Left(Me.Test.Text, Len(Me.Test.Text) - 1) & "€"
End If
End Sub
 
Ja zoiets bedoel ik wel,
Alleen als ik nu je code gebruik, dan maakt hij van "1." direct al "1,00" het is op deze manier dus niet mogelijk om 1.25 te laten veranderen in 1,25 (met jou code maakt hij er 251,00 van)
 
Hmm.. De gebeurtenis Change kijkt 'live' naar de ingevoerde tekens. Je kunt kijken of het probleem nog bestaat als je het bij de gebeurtenis <Na Bijwerken> zet. En eventueel .Text vervangen door .Value
 
Ik heb beide mogelijkheden geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Als ik hem bij
<na bijwerken> zet dan wijzigt hij "1.00" eerst in "100,00" en dan gaat hij denk ik middels de code controleren of er een punt in zit. Hij maakt er in iedergeval 100,00 van.

Als ik .Text verander in .Value dan gebeurt er niks? <edit> hier maakt hij ook 100,00 van

Als het nu niet mogelijk is om een "." te veranderen in een "," zou het dan misschien wel mogelijk zijn om een berichtvenster te laten zien ("Gebruik een komma als decimaalteken") indien met een . gebruikt?

Groeten Erik
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan