Getik/gekraak van voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cubezz

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Hallo,

Sinds kort heb ik mijn pc is goed schoongemaakt en daarbij de voeding opengemaakt en alle stof en verontreinigingen weggezogen met de stofzuiger en met wattenstaafjes etc.
Nu als de voeding meer/minder vermogen moet leveren begint hij te kraken/tikken en soms ook op onregelmatige momenten. De voeding lijkt nog perfect te werken maar het gekraak is behoorlijk irritant. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

mvg

waarschijnlijk is het laagje van de fan in de voeding beschadigd waardoor de fan gaat kraken als hij op lagere toeren draait...
een voeding moet je eigenlijk nooit openmaken dit is redenlijk gevaarlijk zeker als je een stofzuiger erbij houd

Laatst bewerkt:
kijk eens of het aan je koeling ligt en ga anders naar een computerwinkel om daar te vragen of ze je koeling in je voeding kunnen vervangen (als het aan je koeling ligt)

Hallo, Probleem opgelost. Het een nieuwe fan in gestoken en de voeding kraakt niet meer. Bedankt voor jullie snelle reacties ;D

Ok never mind het kraken is net terug begonnen =(
Iemand nog ideeën van oorzaken?

tjah dan denk ik brakke voeding altans
een die binnenkort het loodje gaat leggen

er staan niet voor niks stickers op de voeding die specifiek zeggen dat zelfs als je een pc techneut bent er niet in moet gaan lopen klooien
voedingen zijn erg fragiel zeker als jij met een statische stofzuiger er langs gaat

Meh, ik heb enkel de stofzuiger gebruikt om de fan af te kuisen, de rest heb ik met wattenstaafjes en elektrocleaner schoon gemaakt..

Laatst bewerkt door een moderator:
tja en nu is je voeding dus naar de haaien

eenige wat je nu kan doen is de voltages controlleren en kijken of die verkeerde volts door geven
zo ja kun je maar beter gelijk de voeding weg gooien zo nee dan kan je de voeding nog even gebruiken

maar het is slimmer om gewoon een nieuwe te kopen

Voeding werkt perfect, heb vanmiddag al 4 uur black ops gespeeld en 2 uur crysis 2 zonder enige storingen, de voeding blijft fris etc.

Laatst bewerkt door een moderator:
dat bewijst dus helemaal niks...
meet de voeding door wil je echt weten of het schadenlijk is voor je systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan