• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getrapte doorzoekbare validatie geeft fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheDutchess

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2013
In een document heb ik meerdere validaties die afhankelijk zijn van de waarde in 1 cel. Hiervoor heb ik een oplossing gevonden in de vorm van een lookuptabel. Echter, het lukt me niet om deze validatie vervolgens doorzoekbaar te maken, en ik kan niet vinden waar ik de fout in ga.
Als voorbeeld heb ik even een nieuw document aangemaakt.
Cel A2 kan men de sekse kiezen (jongen of meisje). In cel B2 wordt afhankelijk van deze keuze vervolgens een dier gekozen. In cel C2 wordt, wederom afhankelijk van de keuze jongen of meisje, een naam gekozen. Nu wil ik dat deze namenlijst doorzoekbaar is (dus als ik een a intik dan krijg ik alle relevante namen met een a erin), en dit krijg ik dus niet voor elkaar.
In tabblad 'validatie' kun je zien dat ik al wel de doorzoekbaarheid voor elkaar heb, maar in cel D3 van Blad1 is te zien dat de indirecte validatie weigert.

Kan iemand vinden waar de fout zit?

Bijlagen

Bedankt voor de snelle reacties.
Helaas gaan beide geboden oplossingen voor mij niet werken. De oplossing van JeanPaul28, hoewel grotendeels heel geschikt, werkt voor mij niet omdat ik wil dat mensen ook de lijst zelf door kunnen scrollen.
De oplossing van emields wordt uiteindelijk echt niet mooi, omdat ik nog veel meer opties in mijn eigenlijke document heb, en het wel erg lelijk wordt om bij elk 'dier' dat dubbel is dan 'aapmeisje' of 'aapjongen' te moeten kiezen, in plaats van gewoon 'aap'
Heeft iemand toevallig ook al een idee waarom mijn eigen oplossing niet wil werken?

Helaas krijg ik bij deze nieuwste oplossing ook geen volledige lijst met opties als er niets ingevuld is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan