Getrapte keuzelijst / Streepjescode

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiMambo

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Berichten
15
Ik heb twee vragen:

1) hoe maak ik getrapte keuzelijsten in Access (afhankelijk van je keuze in de eerste lijst zie bepaalde opties in de tweede lijst die dan weer opties in een andere lijst bepalen)

2) ik wil werken met streepjescodes: student komt binnen - éénmalig worden zijn gegevens ingevoerd - aan zijn gegevens wordt een streepjescode toegewezen. Bij volgende bezoeken hoeft hij enkel zijn kaart te laten lezen - zo wordt elk van zijn volgende bezoeken geregistreerd.

Hoe pak ik dit aan ?

Kan ik eerst de databank maken zonder reken. te houden met die streepjescode, om die dan later toe te voegen aan de bestaande db ? (...)

Hoe maak ik zo'n getrapte lijst in Access ?


Bij voorbaat dank,
 
Eigen reactie

Dag MiMambo,

1) Op de eerste vraag, de GETRAPTE KEUZELIJSTEN, heb ik via dit forum al een eerder bericht gevonden die mij hielp, DUS ... bedankt "Helpmij.nl" (zelfs al zijn jullie Hollanders en ik nen Vloamink :D )

2) de tweede vraag is blijkbaar iets complexer ! Hopelijk krijg je hier ook antwoorden op complexe zaken (héhé CHALLENGE :cool: )

Grtjes
 
Hmmm jaja

OK,

Ten eerste: zoals steeds oprechte dank voor vrijwillige hulp !

Ik had ontdekt dat je dat op die wijze kan doen, via enkele sites.

Hoe werkt het boeltje ? (géén ervaring mee)

Elke uniek record moet ook zo'n unieke barcode krijgen. De bedoeling is dat het laten inlezen van de barcode, een leerling geregistreerd wordt op een bepaalde datum (dus met al zijn gegevens verspreidt over verschillende tbl'en).

Moet ik gewoon een extra veldje voorzien en daarin de (op één of andere wijze gegenereerde) barcode opnemen ?
Hoe wordt de barcode dan "herkent" als ze gescand wordt ?
Enz.

Een tutorial (site) is altijd welkom ! Ik ben nu al op zoek naar betaalbare software paketten die dergelijke codes maken. Heb er één gevonden aan 49.90€ - etiketteringspakket - bij 't Compurterwinkeltje.

Grtjes
 
Nogmaals, een barcode is een font, een lettertype dus.

Je vult dus gewoon een veldje met een nummer.
Je neemt dat veldje op in een rapport en zorgt dat dat veldje als lettertype het barcode font krijgt.

Dan wordt in plaats van het nummertje netjes een barcode afgedrukt.

Zo simpel is het.
 
Geplaatst door Bartuls
Nogmaals, een barcode is een font, een lettertype dus.

Je vult dus gewoon een veldje met een nummer.
Je neemt dat veldje op in een rapport en zorgt dat dat veldje als lettertype het barcode font krijgt.

Dan wordt in plaats van het nummertje netjes een barcode afgedrukt.

Zo simpel is het.

Héhé,

Moet je nu weten, 'k heb me eens twee uurtjes (zo AV) bij het boeltje (de db) neergezet en ... ik vroeg me af, ... "maar als dat een font is, dan zet ik gewoon het veld met de geg's in die font" . Dus blijkbaar kan het simpel. Dank voor de bevestiging !!! Hahaha

Toch enkele detailvraagjes:
1) kan ik een IDveld in zo'n font zetten
2) ken jij sites met gratis font's (wordt in het onderwijs altijd geapprecieerd, zoals de opensource software)
3) wordt er dan bij een lezer die de barcode scant software geleverd die bepaalde activiteiten in je db kan "doen"
--> ken jij betaalbare (max 250€) lezers + software die dit doen.

Bedoeling is eigenlijk dat een student in ons leercentrum binnenkomt - barcode onder lezer - lezer herkent - schrijft in een tbl'tje een record (id - ll - cursus - datum).

En nogmaals dank voor de reactie natuurlijk !
 
Soms zou ik mezelf ...

Ik zoek naar "free barcodes" en kom terecht op een schitterende site. Ik download meteen een barcode en plots ... lees ik terug op dit forum en ik zie http://www.barcodesinc.com/ dus dezelfde site !

MAAR WEL KEIGOED !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan