gevaarlijk: windows defender 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertito

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2010
Berichten
3
Hallo mensen,

Van de week werd mijn vista pc plotseling besmet met malware genaamd windows defender 2010. Ik kon niet meer internetten en kreeg allerlei valse virusmeldingen met het aanbod een betaalde versie te kopen van bovengenoemde spyware.

Windows defender 2010 is te herkennen aan av.exe bij processen.

Windows defender starten in het configuratiescherm startte windows defender 2010 op...:shocked:

Ik heb toen een scan gedraaid met superantispyware. Dit programma vond de spyware en verwijderde het en toen :( toen werkte de windows explorer niet meer. Ik kon geen enkel programma meer gebruiken. Het leek alsof de programma's waren verwijderd maar ik zag ze wel staan bij program files. Opstarten in veilige modus hielp ook niks en toen heb ik helaas vista maar helemaal opnieuw geinstalleerd.

Ik post dit bericht hier om mensen te waarschuwen en mijn vraag is, wat moet ik doen om dit te voorkomen? Ik heb gewoon windows defender, superantispyware als scanner en avast antivirus.
 
Als je pc alles weigert is het moeilijk om nog een programma te downloaden en te installeren. Wat je achteraf moet doen om av.exe te verwijderen is mij nog niet duidelijk. :confused:
 
windows defender

Is een probleem programma vreet CPU , dus ik heb het gewoon verwijderd via configuratiescherm.
 
Heb ik ook met m'n CPU, svchost.exe is een virus ..

Dan denk ik dat zo'n beetje alle pc's een virus hebben.

Hoe kom je aan deze wijsheid? En sterker nog waarom doe je er dan niks aan om het te verwijderen?

Is een probleem programma vreet CPU , dus ik heb het gewoon verwijderd via configuratiescherm.

Heb jij het over windows defender (van Microsoft) of windows defender 2010 (het mallware programma)?
 
windows defender

Idd het gaat om de windows defender van microsoft. Gewoon verwijderd en ik gebruik nu AVG geen problemen ; en regelmatig updates
 
Het gaat hier dus niet over Microsoft defender maar over een malware programma :)

Trouwens raar dat defender bij jou zoveel cpu gebruikt. Hier gebruikt het 0 cpu en 2.212kb geheugen.
 
@mushroompeople dan mag je een eigen vraag aanmaken en niet in iemand anders zijn of haar topic jouw probleem aan de orde stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan