Gevallen externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterreitsema

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Mijn externe harde schijf (USB) is van mijn pc toren afgevallen. De computer herkent hem nog wel en de schijf zelf gaat ook nog aan en draait, echter ik kan er niet meer in. Hij blijft 'tikken'

Is de schijf en/of mijn data nog te redden en zo ja hoe?

Bij voorbaat dank,

Wouter

Ik denk dat je schijfkoppen de schijf beschadig zijn.

Laatst bewerkt:
Denk dat het einde verhaal is. Je kan proberen nog eens een klap met de schijf te geven en hopen dat ie nog wat wil doen.

Je geeft aan dat de schijf tikt, kennelijk loopt er mechanisch iets niet goed. Soms wil een klap helpen, als je dan de schijf nog kan bereiken, kun je kijken of je de gegevens nog kan backuppen. Anders zal je het door een bedrijf moeten laten doen, dit is echter heel erg prijzig.:(

Nou goed, zo lang ik mijn bestanden maar kan redden... Die schijf was toch niet zo duur, maar onder andere mijn foto's zijn me dierbaar, dus dan wordt het maar dokken.

Bedankt allemaal

is er een oplossing gevonden?

Hoi Wouter,

Ik zag jou vraag op dit Forum.
Het is dan wel een tijd geleden, maar is er toen een oplossing voor je externe schijf gevonden?
Wij hebben precies hetzelfde probleem.
Er staan ontzettend veel foto's op die ik heel graag terug wil en heb daar best wat voor over.
Maar heb geen idee bij wie ik moet zijn om de schijf evt. te repareren.
Ik hoop dat jij wat info voor mij hebt.
Alvast bedankt!
groetjes Suzanne.

Ik zit nu ook met dit probleem. Foto's op een hd die niet op wil starten. Is van mijn desktop gegleden na een zetje van mijn dochtertje. Ik zou de bestanden dolgraag terugwillen.

Als iemand nog een tip heeft?

Bvd!
David

Ik zit nu ook met dit probleem. Foto's op een hd die niet op wil starten. Is van mijn desktop gegleden na een zetje van mijn dochtertje. Ik zou de bestanden dolgraag terugwillen.

Als iemand nog een tip heeft?

Bvd!
David

er zijn programma's die je bestanden mischien nog terug kan krijgen.

je moet eens op google zoeken naar Hard disk recovery

ik weet dat ik het ooit gedaan heb.

je bestanden komen er niet uit met juiste naam en presies in de mappen maar je kan er wel een deel mee redden maar dan moet de harde schijf nog bij deze computer staan.

Hiermee sluit ik deze topic, gezien de begin datum van 2006 is en niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan