Gevarieerde tekstgrootte voetnootmarkering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Watchman

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
De voetnootmarkering in de tekst heeft, zoals ook moet, dezelfde tekstgrootte als de tekstgrootte van de tekst. Bijvoorbeeld 12 pt. Dat moet omdat de markering bij superscript anders niet hoog genoeg naast het woord komt te staan.

Maar nu het volgende: de voetnoottekst is kleiner, 10 pt, maar de voetnootmarkering links van de voetnoottekst moet ik handmatig naar 10 pt verkleinen omdat in het opmaakprofiel de voetnootmarkering 12 pt is.

Hoe krijg ik de voetnootmarkering in de voetnoot zelf, direct op dezelfde grootte als de voetnoottekst, zonder dat deze de grootte overneemt van de markering in het document?

Hoi,

De verwijzing naar de voetnoot en de voetnootmarkering vóór je tekst in de voetnoot hebben dezelfde opmaak.
Je verhaal over die 12Pt aan het eind van je verwijzende tekst gaat volgens mij niet écht op, want is veelal een kleiner lettertype dan de documenttekst.

Je kunt de tekstkenmerken van de voetnootmarkering wijzigen:

Selecteer de markering in de voetnoot
Klik erop met de rechter muisknop en kies in het snelmenu 'Opmaakprofiel' .....
Knop 'Wijzigen...' in het venster v.h. opmaakprofiel.
Knop 'Opmaak' onder in het vervolgvenser
Knop 'Lettertype...' in het menu.....

Maar nogmaals: daarmee wordt ook de kruisverwijzing in je documenttekst aangepast.

Wat de 12 punten betreft, in het opmaakprofiel van de voetnootmarkering "in het document" heb ik er 12 punten van gemaakt, omdat dit bij superscript beter oogt, maar ik begrijp dus dat ik het niet los kan koppelen zodat de markering onderin links van de voetnoottekst automatisch 10 pt wordt, zoals de voetnoottekst zelf. Jammer. Dan maar handmatig.

Hoi,

De verwijzing naar de voetnoot en de voetnootmarkering vóór je tekst in de voetnoot hebben dezelfde opmaak.
Je verhaal over die 12Pt aan het eind van je verwijzende tekst gaat volgens mij niet écht op, want is veelal een kleiner lettertype dan de documenttekst.

Je kunt de tekstkenmerken van de voetnootmarkering wijzigen:

Selecteer de markering in de voetnoot
Klik erop met de rechter muisknop en kies in het snelmenu 'Opmaakprofiel' .....
Knop 'Wijzigen...' in het venster v.h. opmaakprofiel.
Knop 'Opmaak' onder in het vervolgvenser
Knop 'Lettertype...' in het menu.....

Maar nogmaals: daarmee wordt ook de kruisverwijzing in je documenttekst aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan