Gevecht met een trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

add17544

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Berichten
178
Beste Buick en Saldos,

bedankt voor de hulp en een spetterend 2003 toegewenst aan het ganse helpmij-team.

Ik heb de tool fixyaha laten lopen, en mijn problemen zijn opgelost. Ik zat inderdaad opgescheept met de W32.Yaha.K@mm. Dat probleem is nu opgelost.

Hoe die op mijn PC is binnengekomen snap ik niet want heb de firewall en antivirus van Norton lopen. Hebben jullie enig idee hoe dat kan en hoe ik in de toekomst die problemen kan vermijden?
 
Het enige wat je kunt doen is, je virusdefinitions files up-to-date houden.

Ik heb automatisch livupdate aanstaan, vorige week kwam het yaha virus toch bij me binnen. Pas toen ik handmatig de nieuwste virusdefinitions had gedownload van de Symantec site, toen herkende Norton het virus pas.

Groeten,
 
Geplaatst door add17544
Beste Buick en Saldos,
bedankt voor de hulp en een spetterend 2003 toegewenst aan het ganse helpmij-team.
Ik heb de tool fixyaha laten lopen, en mijn problemen zijn opgelost. Ik zat inderdaad opgescheept met de W32.Yaha.K@mm. Dat probleem is nu opgelost.
Hoe die op mijn PC is binnengekomen snap ik niet want heb de firewall en antivirus van Norton lopen. Hebben jullie enig idee hoe dat kan en hoe ik in de toekomst die problemen kan vermijden?

Graag gedaan add17544,
Je hebt hem waarschijnlijk gekregen doordat er even geen virus definities waren toen jij hem kreeg.
Een goede manier om het te voorkomen is door de preview venster in outlook express uit te zetten.
 
Saldos,

Kan je een uitleggen wat het preview venster in outlook express ermee te maken heeft, want inderdaad dat is bij mij altijd geactiveerd. Ook liveupdate staat bij mij altijd aan.
 
Een goede manier om het te voorkomen is door de preview venster in outlook express uit te zetten.

Saldos hoe zet je het preview venster uit????
 
add17544,
Yaha is een MIME virus en die wordt al geactiveerd als je het voorbeeld venster open hebt.
Doe dit: open outlook express-beeld-indeling en vink uit voorbeeld venster weergeven-toepassen-ok.

Je moet nu wel 2 keer op het mailtje klikken om pas het virus te activeren, terwijl als het het voorbeeld venster open hebt, dan wordt het virus gelijk geactiveerd.
 
Laatst bewerkt:
THX,
heb de preview uitgeschakeld. Wat mij betreft is dit probleem afgehandeld, en vink ik deze vraag groen

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan