gevenens naar 1 brengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik heb een project van weken
nu is zo dat eind van de maand een factuur de deur uit moet gaan.
nu zoek ik iets in vba die deze gegevens op projectID filter .
bv

1000 benny 10 uur
1000 roy 12 uur
1000 Leroy 10 uur
enz
nu zoek dus iets om dit te maken 1000 32 uur .

hoop dat je dit begrijpt

en nee geen quary met filter 1000 wand dan worden alle 1000 er neer gezet.

Ik snap je vraag niet helemaal. Ik begrijp dat je een maandfactuur hebt, op basis van ProjectID. Dat rapport kun je filteren op een maand (vanuit een formulier kies je dan de juiste maand) en in het rapport zelf kun je simpel de uren optellen in een groepsvoettekst. Kwestie van een tekstvak maken met de functie =SOM([Uren]) bijvoorbeeld. Komt echter geen VBA aan te pas :)

klopt en de subfrom komt dan met alle gegevens, en dat wil ik dus niet.
alleen ProjectID en dan bedrag.
eind word totaal excl en inc btw

Als je gegevens niet wilt zien in een rapport (waarom heb je het overigens over een formulier? Gaat het over een formulier of een rapport?) moet je ze er uiteraard niet inzetten. Maar als je alleen het ProjectID en het bedrag wilt zien, dan moet je die gegevens opnemen in de Query onder het rapport/formulier. En die query zet je dan op Totalen, met Group By voor ProjectID en SOM voor het berekende veld.

nou das makkelijk ik ga van een formulier invoeren naar quary en daar staat dan 1000 18 1000 12 enz
nu zou ik dus willen dat in de quary dit word samengevoegd als 1 data dus 1000 30 in dit geval.
dan word deze quary naar raport getransporteerd en dan maak ik er de offerte of factuur van.

met gegevens klant

kosten excl btw btw en totaal incl btw

Totalen berekenen kun je prima in een rapport doen, en dat hoeft dus niet in een aparte query te worden berekend. Ik zou eerst proberebn het rapport in orde te krijgen voordat je naar allerlei noodgrepen grijpt. Maak anders een voorbeeldje met voldoende dummygegevens. Eventueel ook een voorbeeldje in Word zoals je wilt dat het er uit gaat zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan