Gevoeligheid racestuur instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hi,

Ik heb vandaag Blur ontvangen voor de pc.
Dit spel ondersteund uit zichzelf geen racestuur, maar hier heb ik wat op gevonden. ;)
Ik heb namelijk het programmaatje JoyToKey gedownload.
Hiermee heb ik de knoppen en assen van het stuur aan de besturingsknoppen van het toetsenbord gekoppeld. Het sturen (X-as) is alleen veel te gevoelig. Is er een manier om deze gevoeligheid te verlagen? (Bijvoorbeeld een ander programmaatje misschien?
Het gaat trouwens om een SpeedLink SL-6690

Ik heb een speedlinkk gamepad, dus ik weet niet of het bij jou werkt, maar het is het proberen waard toch?
Als jke de drivers van speedlink download en geinstallerd hebt ga je naar COnfiguratiescherm>apparaten en priters. daar zie je je stuur en daarop klik je met rechts>eigensschappen>daar heb je een tab: gevielogheid, hier kun je de reactie snelheid aanpassen, net zoals bij het instellen van een computermuist:)
Hoop dat dit je helpt.,
Succes!

Bluetooth.

Bedankt voor je reactie.
Ik werk nog met Windows XP, en heb dus geen apparaten en printers in mijn configuratiescherm staan.
Heb je enig idee waar ik zoiets kan vinden in XP?

Waarschijnlijk iets met spelbesturingen. Deze staat in je configuratiescherm.
Als je het niet kan vinden probeer dan de layout op klassiek te zetten inplaats van modern :)

Ik heb al bij spelbesturingen gekeken. Daar kan ik alleen maar de knoppen testen en het middelpunt kalibreren.......

Hoi,,

Je zei dus dat je Blur speelt en dat deze geen pads/steers accepteert.
Dit vond ik vreemd omdat het een vrij nieuw spel is.
Dus verder googlen kom ik hierop uit:
http://www.youtube.com/watch?v=WQFUjqUbpwE

Verwijder eerst het programma wat je gebruikt om je stuur aan knoppen te linken.
Omdat Blur je stuur ziet dat, wanner je naar links stuurt je meteen je linker pijl indrukt, stuurt hij meteen op het felst naar links.
Dit komt omdat de meeste toetsenborden geen gevoeligheid in de toetsaanslagen hebben.

Goed, probeer eens wat er in het filmpje staat.
Er staat bij dat het voor een gamepad is, maar ik denk dat een USB-stuur dezelfde knoppen heeft als een gamepad, anders is het een kwestie van het ini bestand aan te passen aan je eigen knoppen ;)

Succes! Hoop dat dit je helpt!

Hartstikke bedankt hiervoor!!
Ik hoop alleen dat je me hiermee nog wel even kan helpen: het gassen en remmen staat op de knoppen, maar dit wil ik graag op de pedalen hebben. Hoe moet dit? Hierondeer in ieder geval het belangrijke deel uit het configuratie-bestandje...
Left Analog X=1 #axis index; use - to invert; precede with 's' for a slider eg; s-1; 7 to disable
Left Analog Y=-2 #axis index; use - to invert; precede with 's' for a slider eg; s-1; 7 to disable
Right Analog X=6 #axis index; use - to invert; precede with 's' for a slider eg; s-1; 7 to disable
Right Analog Y=-3 #axis index; use - to invert; precede with 's' for a slider eg; s-1; 7 to disable
Left Analog X+ Button=0 #button id; 0 to disable
Left Analog X- Button=0 #button id; 0 to disable
Left Analog Y+ Button=0 #button id; 0 to disable
Left Analog Y- Button=0 #button id; 0 to disable
Right Analog X+ Button=0 #button id; 0 to disable
Right Analog X- Button=0 #button id; 0 to disable
Right Analog Y+ Button=0 #button id; 0 to disable
Right Analog Y- Button=0 #button id; 0 to disable
D-pad POV=1 #POV index; 0 to disable
D-pad Up=0 #button id; 0 to disable
D-pad Down=0 #button id; 0 to disable
D-pad Left=0 #button id; 0 to disable
D-pad Right=0 #button id; 0 to disable
A=3 #button id; 0 to disable
B=2 #button id; 0 to disable
X=4 #button id; 0 to disable
Y=1 #button id; 0 to disable
Left Shoulder=7 #button id; 0 to disable
Right Shoulder=8 #button id; 0 to disable
Back=9 #button id; 0 to disable
Start=10 #button id; 0 to disable
Left Thumb=11 #button id; 0 to disable
Right Thumb=12 #button id; 0 to disable
TriggerDeadzone=5 #use 0 to 255; default 0; add deadzone to trigger
Left Trigger=5 #button id; precede with 'a' for an axis; 's' for a slider; 'x' for a half range axis; 'h' for half slider; use '-' to invert ie. x-2;
Right Trigger=6 #button id; precede with 'a' for an axis; 's' for a slider; 'x' for a half range axis; 'h' for half slider; use '-' to invert ie. x-2;
UseForceFeedback=1 #use 0 to 1; default 0
SwapMotor=0 #use 0 to 1; default 0
ForcePercent=100 #use 0 to 100; default 100
ControllerType=2 #GAMEPAD 1; WHEEL 2; STICK 3; FLIGHT_SICK 4; DANCE_PAD 5; GUITAR 6; DRUM_KIT 8; //WILDS
AxisToDPad=0 #Use Axis to control DPad (0 disabled, 1 enabled) //WILDS
AxisToDPadDeadZone=256 #Dead zone for Axis //WILDS
AxisToDPadOffset=0 # //WILDS
POVXReverse=0 #Reverse POV Up/Down
POVYReverse=0 #Reverse POV Left/Right

Sorry dat het zo onduidelijk is :$

Laatst bewerkt:
Hij ziet zo te zien bij: CONTROLLERTYPE=2, dat je een stuur hebt.
Kijk eens in je configuratiescherm, als je bij de driver bent zie je als het goed is de knopjes die je indrukt rood worden.
Druk eens gas en welke toets is dat dan?
Druk dan op het toets op je stuur die gas geeft, welke is dat?
Wanneer je die toets terug vind in het bestand, hoef je hem alleen maar te verwijderen en te vervangen met de toets van je gaspedaal.
Hoop dat het helpt!

Dat is dus mijn probleem:
Het pedaal is geen toets, maar een as.

Weet je ook hoe het dan moet? :o

Ja, dat is knop 3. Ik weet hem op het stuur ook te vinden, als je dat bedoelt.

Knop 3.. ik zie die bovenaan:
A=3 #button id; 0 to disable
Het bestand convertered je gamepad naar een Xbox gamepad.
Want volgens Google kun je het spel wel met Xbox pad spelen.
A (toets op Xbox ontroller) = 3 (op ja gamepad)
IK weet niet welke as je pedaal is, als je dat weet kun je die 3 dus veranderen in de as..
IK weet eigenlijk maar een manier waarop je kan zien hoe die toets precies heet.
dat is met het spel Trackmania, hier pak je dus de controls>en verander je: Gaspedaal in jde gaspedaal van de toets, dan komt de preciese naam van die toets in het geel te staan..

Dan zal ik die wel even gaan downloaden en morgen even testen......
Maar er staat #button id; 0 to disable, dan kan je daar toch geen as invullen?

ik heb dat zelfde probleem met dat mn pedaal een knop is en ik dat een as wil hebben
maar waar kan ik dat cofig bestandje vinden

Welkom arjen289 ,

Je reageert in een bericht ouder dan 3 maanden, het is niet toegestaan deze nog te bumpen ouder dan 3 maanden. Daarnaast is het ook een vraag in iemand anders zijn topic, dat is ook niet de bedoeling. Het is niet handig als er 2 vragen door elkaar gaan lopen. Om deze redenen gaat er een slotje op dit topic.
Uiteraard kun je een nieuwe vraag openen en daarin je probleem uiteen leggen met daarin eventueel een link naar dit topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan