Gevolgtijdelijkheid downloaden en installeren WinXP- updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Nog maar net XP geinstalleerd. Ik kijk op de site van Microsoft, waar je de updates kan downloaden en installeren en zie er behoorlijk veel staan.
(Zie bijlage).
Maar ik heb geen idee, of ik rekening moeten met gevolgtijdelijkheid; dat blijkt - volgens mij - ook nergens uit. Betekent dit dat Microsoft het zo heeft voorgekookt dat je alle updates 'zonder meer' kan laten downloaden en installeren.

Bijlagen

• xp-updates.jpg
    xp-updates.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 41
In ieder geval de servicepacks en essentiele updates downloaden.

stuurprogramma's kunnen soms nodig zijn en de andere updates zijn voor bijv. mediaplayer enz. niet zo belangrijk. De bovenste die servicepacks en zo wel.

41MB updates is het nu alweer bovenop de standaard SP1?:8-0: Iemand een idee wanneer SP2 zich aan gaat doen?

ontopic:
Ik download zelf ook altijd alleen de essentiële updates. Alleen de essentieële updates dichten de veiligheidsgaten en grote bugs. De rest hoef jeje in principe niet druk om te maken en kun je lekker laten voor wat ze zijn.

Laatst bewerkt:
Dat laatste heeft toch alleen zin, als je met meerdere PC's in een netwerk zit ?

En tenslotte, de volgorde van de essentiele updates is dus niet van belang.

Geplaatst door Yari02
Dat laatste heeft toch alleen zin, als je met meerdere PC's in een netwerk zit ?

Nope, netwerkinstallatie wil zeggen dat je het bestand eerst fisiek download, en dan waarnodig op meerdere pc kunt installeren.
Op een enkele pc(workstation) dus erg goed te gebruiken wanneer je de SP wilt bewaren voor hergebruik in de toekomst.

En tenslotte, de volgorde van de essentiele updates is dus niet van belang.

Bij de expressinstallatie? Nee, dat doe de update-pagina zelf allemaal. Soms is het alleen wel even nodig om de tijdelijke bestanden te wissen.

tenslotte

Stel dat de download van XP - SP1 tot problemen leidt.
Dan maak je de installatie toch ook 'ongeldig' door via systeemherstel een vorig herstelcontrolepunt te activeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan