• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gevonden waarde telkens in een nieuwe lege cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdekoning

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Uit 2 kolommen kan ik een waarde opzoeken.
De gevonden waarde wordt in een vooraf gedefinieerde cel geplaatst.
Is het mogelijk wanneer ik nu weer een nieuwe waarde wil opzoeken deze automatisch, dus zonder kopieeren en plakken in een volgende lege cel komt te staan zodat er een rijtje met gevonden waarden wordt gevormd.
Het gaat om 20.000 cellen, dus kopieeren en plakken wordt wat veel.

Bijlagen

Hallo

Vooraleer verder te gaan met zoeken naar oplossingen voor dit probleem, bekijk eerst eens je code die je nu hebt.

Je hebt een Worksheet_SelectionChange event.

Dus ELKE keer dat je een andere cel selecteert, wordt die code uitgevoerd... En niet zomaar wat code, je doorloopt (in Excel versies vóór 2007) zomaar eventjes 65536 cellen... (het aantal rijen in een blad). in 2007 nog véél meer. Niet echt ideaal als je het mij vraagt.

Wigi

Hallo,
het gaat wat boven mijn pet.
Ben eigenlijk niet thuis met excel.
Ik heb dit bestand eerder deze week ontvangen op dit forum.

Groeten Peter

slechts 980

Ik heb nog even gekeken om het wat te snappen.
De totale lijst is slechts 980 cellen lang waarin gezocht moet worden.
Het gaat in totaal om 20000 items die ik totaal moet opzoeken.
Indien ik er 100 oid tegelijk kan doen zonder kopieeren en plakken dan scheelt dat enorm veel klikken.

Groeten Peter

Hallo

Worksheet_SelectionChange event.

Niet echt ideaal als je het mij vraagt.

Wigi

Ik wil wel hé. maar ik kon nergens uit afleiden dat er meer dan 10 items in die tabel zaten.
Vermits de waarden telkens moesten weggeschreven worden vanaf A10 en B10
Dus maakte het ook niet echt uit dat de hele kolom G werd gecheckt.(Hoefde natuurlijk niet)
Als de vraag(in 't algemeen) nu eens vanaf het begin duidelijk kon gesteld worden en er niet steeds toevoegingen en/wijzigingen worden aan toegevoegd, kon een en ander wel vlotter verlopen natuurlijk.

Cobbe

Ben ik mee eens, deze en vorige vraag vind ik ook niet super duidelijk.

Peter, herneem hier eens in een duidelijke uitleg beide vragen en dan zal er wel iemand zich erop vastbijten.

Bedankt voor julie reactie.
Beetje stuntelig om niet direkt uit te leggen wat ik bedoelde.
Het bestand coordinaten%20babo bracht mij weer op andere ideeen.
Het zit perfect in elkaar.

Wat ik wil:
is dat wanneer ik een waarde heb gevonden uit kolom B en C (welke automatisch worden getoond in cellen B12 en C12) deze gevonden waarde automatisch op een lege regel wordt geplaatst.
Bijvoorbeeld in de cellen B18 C18, de volgende gevonden waarde wordt automatisch geplaatst in B19 en C19 enz enz.
Op deze manier krijg ik een lijst, nu moet ik telkens kopieeren en plakken om de gevonden waarden onder elkaar te krijgen.

Groeten Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan