• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gevorderde datum en tijdfuncties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2005
hallo iedereen,

Ik vroeg mij af of iemand mij bij het volgende kon helpen. Ik had graag geweten welke stappen je juist allemaal moet opvolgen om bijvoorveeld een maand verder te tonen dan de huidige datum (today).
Of als je bijvoorbeeld een datum krijgt en jij dan een maand, dag of of jaar er moet bijrekenen.
Ik heb echt al alles geprobeerd.
Ik vertrek altijd vanuit de functie date en krijg hierbij een nieuw scherm met de volgende velden ; Year, month en day. Maar vanuit hieruit gaat het meestal mis.
Telkens krijg ik dezelfde opmerking dat ik steeds weer te weinig argumenten geef.
Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Zou iemand me alsublieft kunnen zeggen wat ik juist allemaal moet. Of me eventueel door middel van een voorbeeld zou kunnen duidelijk maken hoe dit net werkt.
Bedankt alvast.

bedankt

Ok, heel erg bedankt Olav. Ik ga dit meteen eens bekijken :)

Graag gedaan en succes ermee ;) :thumb:

Olav

Is het ook mogelijk om de datumnotatie te veranderen in bv 21-aug-2005?
Als ik dit probeer in datum_conversies via cel eigenschappen lukt dit niet!

Hallo Ron,
Normaal als je bij de cel-eigenschappen, tabblad "nummer" kiest, kies je als cateorie "Datum".
In het rijtje rechts, kan je dan kiezen voor het type "14-Mar-1998"
Werkt dit niet, dan kan je ook naar de categorie "Aangepast". Als type geef je dan in "dd-mmm-jjjj"
Klik dan op "Ok"

Succes,
Olav

Hmmm vreemd. Ik heb het zelf ook geprobeert en als die datum inderdaad bewerkt is door een formule, wilt dat inderdaad niet. Een tekortkoming in office ;)

Olav

Logisch, Jij zet geen datums neer, maar teksten. Die weliswaar het uitzicht van datums hebben.

Overigens wel knap gevonden :)

Vandaag + 1 maand:
=DATUM(JAAR(NU());MAAND(NU())+1;DAG(NU()))

Vandaag + 1 Jaar:
=DATUM(JAAR(NU())+1;MAAND(NU());DAG(NU()))

Eerste dag van deze maand:
=DATUM(JAAR(NU());MAAND(NU());1)

Laatste dag van vorige maand:

=DATUM(JAAR(NU());MAAND(NU());0)

enz. enz.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan