gevraagd raad bij overgaan van XP oude desktop naar Windows 7 nieuwe desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.f.sommer

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2003
Berichten
137
Ik wil XP {oude desktop Windows XP home edition 32 bits }gaan vervangen door 7(nieuwe desktop Windows 7 home edition 64 bits} Dit moet mogelijk zijn Ik neem aan dat ik XP met een USB kabel moet verbinden aan 7 Verder dat ik de externe HD helemaal schoonmaak en terug breng tot een partition Op de interne HD van XP staan namelijk 3 partitions Ik wil het volgende programma aanbevolen door Harry Snor http:///www.ihackintosh/.com/2009/09/g.....to windows-7/tutorial gaan gebruiken Ik verbind de externe HD met XP Stel de procedure Windows Easy Transfer Windows is gedaan Betekent dat dat op de externe HD staat dan wat naar 7 moet worden overgebracht ??????Moet ik nu niet de externe HD met 7 verbinden????? In dien ik fout denk gaarne een correctie Ik ben maar een heel klein computermannetje

Een computergroet Sommer
 
Niet vervelend bedoelt, maar je vraag is 1 lange tekst zonder leestekens. Dat leest zeer vervelend.

Verder begrijp ik niet wat je nu precies bedoelt, je zegt immers je oude pc te vervangen voor een nieuwe. Waarvoor wil je de oude verbinden aan de nieuwe? Voor je bestanden?
Of is de externe hdd daarvoor bedoelt? Die kan je inderdaad gewoon aan de neiuwe pc hangen.

Al met al is het een zeer onduidelijk verhaal.

Verder werkt je link niet.
 
Met Easy Transfer zet je alles van je oude pc op je externe hd en vervolgens haal je dat binnen op je nieuwe pc.
Wat je daarna dan nog aan data mist kun je dmv kopiëren via je externe hd overzetten op je nieuwe hd.
Help en ondersteuning geeft je een leidraad.
 
gevraagd raad bij gaan van XP oude desktop naar Windows 7 nieuwe desktop

Lita 112 bedankt Telmat s.v.p.de volgende vragen

Vraag 1 Is het verbinden met XP d.m.v een USB kabel met 7 juist?? ja niet
Vraag 2 indien vr.1 niet is wat dan??
Vraag 3 Blijft de verbinding externe HD tot aan het einde van de procedure met XP gehandhaafd???? ja niet
Vraag 4 Indien vr.3 niet is wat dan????

Opmerking IK wil Easy Transfer gaan gebruiken Waar kan ik help en ondersteuning vinden ? Ik heb nog geen nieuwe desktop gekocht.Ben bezig de aanbiedingen na te gaan.Het blijkt dat de aspirant koper niets van de voeding ,moederbord etc. mag weten
 
Wat bedoel je met vraag 1? I het nu de bedoeling dat je de oude en de nieuwe pc aan elkaar verbind als zijnde een newerk? Of puur voor bestandsoverdracht? (want ook dan heb je eerst een netwerk nodig)

Blijft de verbinding met de externe schijf gehandhaafd??? Waarvoor dan? Welke procedure met xp.

Nogmaals, wat wil je nu doen, want er is geen touw aan vast te knopen!

Gaat het nu simpelweg om het overzetten van je bestanden op de xp pc naar de nieuwe?!?!
 
Help en ondersteuning vind je via Start.
Met Easy transfer zet je alle belangrijke bestanden en instellingen op een externe disk of dvd.
Daarna haal je met Easy tranfer op je nieuwe pc alles binnen. Voor zover mogelijk. Programma's zul je opnieuw moeten installeren.
Je kunt ook een netwerk opzetten tussen je oude en nieuwe pc mits je daar de benodigde spullen voor hebt. Dit geeft vaak problemen.
Je kunt ook een speciale usb kabel gebruiken.
Het staat allemaal in Help en ondersteunig.
 
gevraagd raad bij overgaan van Xp oude desktop naar Windows 7 nieuwe desktop

Geqachte Lita 112
Ik wil mijn bestanden van XP overzetten op 7.
Uw opmerking het staat allemaal in Help en ondersteuning.Ik heb dat geprobeerd maar het heeft mij niet kunnen helpen.
Uw zin "Daarna haal je met Easy Transfer op je nieuwe PC alles binnen " .M.a.w.ik moet dus eerst de externe HD met XP verbinden en later met7.
Uw zin "Je kunt ook een speciale USB kabel gebruiken ".Moet ik dan toch nog Easy Transfer gebruiken?Ik herinner mij dat mijn vriend zo'n 8 jaar geleden met een speciale kabel zonder meer de inhoud van de ene computer op de andere zette.
Hartelijk bedankt Een conputergroet Sommer
 
Help en ondersteunig: wizard instellingen en bestanden overzetten
XP kent blijkbaar de kreet easy transfer niet.
 
gevraagd raad bij overgaan van XP oude desktop naar windows 7 nieuwe desktop

Geachte Lita 112
In Google typen "xp AND windows 7"dan vindt u de referentie Ëen upgrade üitvoeren van Windows XP naar Windows 7 Ik krijg het idee dat dit artikel u niet bekend is.
een computergroet Sommer
 
Het artikel is mij zeker bekent. De vraagstelling zoals die door u word aangegeven echter niet.

Een rechtstreekse update van xp naar win 7 is ook niet mogelijk zoals dat met vista kan. Bij xp vereist dan simpelweg een geheel schone installatie.

Geen idee wat je bedoelt met een speciale usb kabel, ik heb het daar ook niet over gehad. Voor het aanleggen van een netwerk, kan een netwerkkable gebruikt worden. Als we het tenminste over 2 pc's hebben...

Tevens word er in de startpost gesproken over een oude xp pc en een nieuwe windows 7 pc. Er word niet vermeld dat het blijkbaar gaat om xp up te daten naar win 7.

Het spijt me zeer, maar het is nog steeds niet duidelijk wat nu de bedoeling is.

1. Hebben we het over 2 verschillende pc's?
2. Is het de bedoeling dat de date van de oude xp pc op de nieuwe win 7 pc word gezet? (mits we het over 2 verschillende pc's hebben)
3. Bij het installeren van win 7 op de pc waar nu xp op staat, zet de bestanden die behouden moeten worden of cd-dvd, usb stick, externe hdd. Installeer dan win 7 (programma;s moeten opnieuw geinstalleerd worden) en zet na de installatie van win 7 de bestanden terug.
4. Het easy transfer programma maakt eea wat makkelijker, maar dan moet wel duidelijk zijn wat nu precies de bedoeling is.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt een oude pc met daarop XP en je gaat een nieuwe kopen met Windows 7.

Om dan de bestanden ( niet de programma's) over te zetten van XP naar 7 dan kan dat op verschillende manieren.
Ik zou zelf kiezen voor een usb data kabel.
die steek je in de oude computer en in de nieuwe.
nu kun je bij de nieuwe computer opgeven dat je de bestanden van de XP computer wilt halen ( beide staan dus wel aan)
Dit gaat dan via easy transfer wat dus al in de Windows 7 computer zit ( programma)
Je ziet dan een soort verkenner met daarin de oude bestanden dan is het selecteren wat je overgezet wilt hebben.
dit alles met een paar muisklikken en goed kijken waar je het neer wilt zetten.
 
gevraagd raad bij overgaan XP oude desktop naar Windows 7 nieuwe dsektop

Lita Ik sprak over XP OUDE desktop XP 32 bits en 7 NIEUWE desktop Windows 7 64v bits Dus zeer duidelijk over 2 verschillende desktops. Puppie beveelt een USB data kabel aan. Dit was vraag 1 .Nu ben ik door Puppie een eind geholpen
Sommer
 
In Google typen "xp AND windows 7"dan vindt u de referentie Ëen upgrade üitvoeren van Windows XP naar Windows 7 Ik krijg het idee dat dit artikel u niet bekend is.
Denk dat Lita112 wel degelijk weet wat een upgrade van XP naar Windows 7 is, maar dat er hier duidelijk een verwarring is met betrekking wat jij wil.

Een oude pc vervangen voor een nieuwe met Windows 7 is geen upgrade, maar gewoon compleet nieuw. Betekend dat je geen upgrade installatie dvd kunt gebruiken, gezien je Windows Xp bij een andere machine hoort.Windows 7 installeren vanuit Windows XP is wel een upgrade, want je blijft op dezelfde pc en je upgrade je Windows naar een nieuwere versie.

Inderdaad Easy Transfer bestaat niet in Windows Xp. Je kan zoals Puppie aangaf met een USB datakabel gaan werken, je kan ook met een netwerkkabel gaan werken.

Mogelijk heb je nog wat aan de volgende link, met oog op wat je veilig kan stellen;
http://www.schoonepc.nl/instal/backup.html
 
Laatst bewerkt:
Klopt, dat weet ik inderdaad. Maar het was niet duidelijk of het om 2 verschillende pc's ging door het gebruik van het woord upgrade. Vandaar dat ik hier steeds over doorvroeg.
 
gevraagd raad bij overgaan van XP oude desktop naar Windows 7 nieuwe desktop

Hier de verwijzing van Harry Snor http://www.ihackintosh.com/2009/09/g...to-windows-7 .n I k heb de gewoonte om elke week de vragen van Xp en Windows 7 na te gaan zo kwam ik uit bij harry snor. Verder ga ik in geval ik vast loop de hele lijst met vragen door dit kost mij een half uur Ik ga nu verder modderen eerst een nieuwe desktop kopen
Een computergroet Sommer
 
gevraagd raad bij overgaan van Xp oude desktop naar Windows 7 nieuwe desktop

Iedereen bedankt voor de reacties
Een computergroet Sommer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan