• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gewogen gemiddelde berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce012

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
Goedemiddag,

Ik krijg de registratie van een fabrieksproces toegestuurd, waar het aantal personen die hebben deelgenomen aan dit proces fluctueert gedurende de dag.
Nu wil ik graag het gewogen gemiddelde berekenen van het aantal mensen die hebben deelgenomen (aan de hand van de tijden die er bij staan) zodat ik kan berekenen wat de gemiddelde opbrengst per min/uur is geweest.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb geen kennis van dit soort zaken.
Alvast hartelijk dank!

Zie voorbeeld bestandje

Bijlagen

Mijn kennis is redelijk weggezakt, maar volgens mij werkt:
Code:
=AFRONDEN(SOM(A4*D4;A5*D5;A6*D6;A7*D7;A8*D8)/SOM(D4:D8);0)

Laatst bewerkt:
Ik heb in jouw excel bestand een sheet toegevoegd met wat ik persoonlijk zou gebruiken.
Gelukkig heb je al een werkende oplossing, dus is deze goed om eens te bestuderen.

Bijlagen

Ik heb in jouw excel bestand een sheet toegevoegd met wat ik persoonlijk zou gebruiken.
Gelukkig heb je al een werkende oplossing, dus is deze goed om eens te bestuderen.

Dit is zeker interessant Jeroen! Bedankt!
Kan ik ergens anders wel weer toepassen :-)

(Het punt bij mijn aangeleverde data is dat er geen units per regel / tijdsvak bekend zijn)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan