• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gewogen gemiddelde linken aan jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

elgee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2005
Berichten
4
Beste helpmij leden,

Ik heb nu een file waar ik de gewogen gemiddeldes per bedrijf per jaar wil berekenen. Ikheb die gewogen gemiddeldes in de M kolom gezet. Het enige probleem is dat ik nu elke keer weer opnieuw die formule moet invullen en aanpassen aan het jaar en bedrijf dat ik wil berekenen. Is er geen snellere manier om de gewogen gemiddeldes van elk jaar aan elkaar te linken en dat ik het dan gewoon kan doortrekken in plaats van 150 keer(150 bedrijven) x 4 jaar elke keer apart in te vullen. Ik weet dat het een vage uitleg is maar hopelijk wordt het wat duidelijker met de bijgevoegde file.Bekijk bijlage WRDS file met estimates tot 2010.xlsx . Alvast bedankt!
 
Alternatief

Zorg er voor dat al je getallen ook getallen zijn, dit is in jouw voorbeeld niet het geval, de gehele getallen staan als tekst.

Bekijk bijlage WRDS file met estimates tot 2010-2.xlsx


Die fout krijg je omdat je niet het hele bereik in je formule opneemt, ik had een voorbeeld gemaakt voor 100 rijen. En ik zoek de naam in kolom "Compagny name" dus die moet je dan naar
de kolom met de afkorting verwijzen.

Wil je de formule voor elk bedrijf doen?
Je kunt ook de naam van het bedrijf veranderen in de gele cel.

Kijk anders eens naar een draaitabel, je moet dan wel je kolomkoppen aanpassen want er mag dan geen spatie in de kop staan.


Niels
 
Laatst bewerkt:
Zie dat het inderdaad nu lukt. Bedankt voor je hulp!
 
Zet je de vraag dan op opgelost.

Niels
 
Misschien dat ik een beetje lastig ben maar had nog een kort vraagje. Ik ben nu bezig met elk bedrijf de bijhorende cel op te zoeken in lijst company name. om vervolgens die cel elke keer in de formule balk te plakken. Is er misschien niet een manier om in een keer te slepen zonder elke keer company name op te zoeken maar dat die het al automatisch doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan