gezocht: 'Beste' virusscanner voor het het bedrijfsnetwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LGiaccotto

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Hallo allen,

Ik heb een vraag die in het eerste gezicht niet veel verschilt van alle anderen. Maar! Ik ben niet opzoek naar een gratis viruscanner en ook niet naar 1 die het thuis heel goed doet. Ik zoek er 1 die goed presteerd in een bedrijfsnetwerk. Keypoints hiervoor zijn bijvoorbeeld dat er weinig wordt gevraagd qua prestaties, en dat de scanner een management tool ter beschikking heeft om zo alle (80) clients te beheren.

Momenteel doen we dat met mcafee, en op een paar puntjes na (zoals sommige clients die niet goed communiceren met de management tool) werkt mcafee naar behoren. De prijs is omgerekent ong. €20,-.

Etrust is bijvoorbeeld een boeiende scanner. met ong. €60,- in de 3 jaar, maar weet iemand of deze een management tool heeft?

Vriendelijke groet,

Lennart Giaccotto

Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Ik heb een vraag die in het eerste gezicht niet veel verschilt van alle anderen. Maar! Ik ben niet opzoek naar een gratis viruscanner en ook niet naar 1 die het thuis heel goed doet. Ik zoek er 1 die goed presteerd in een bedrijfsnetwerk. Keypoints hiervoor zijn bijvoorbeeld dat er weinig wordt gevraagd qua prestaties, en dat de scanner een management tool ter beschikking heeft om zo alle (80) clients te beheren.

Momenteel doen we dat met mcafee, en op een paar puntjes na (zoals sommige clients die niet goed communiceren met de management tool) werkt mcafee naar behoren. De prijs is omgerekent ong. €20,-.

Etrust is bijvoorbeeld een boeiende scanner. met ong. €60,- in de 3 jaar, maar weet iemand of deze een management tool heeft?

Vriendelijke groet,

Lennart Giaccotto

Misschien is Kaspersky for workstations + server iets? Werkt hier altijd prima.

Beschikt Kaspersky ook over een centrale management tool waarmee ik alle virusscanners binnen het netwerk kan beheren?

ok thanks, ik ga kijken :thumb:

iemand anders nog andere aanraders?

Maar! Ik ben niet opzoek naar een gratis viruscanner en ook niet naar 1 die het thuis heel goed doet. Ik zoek er 1 die goed presteerd in een bedrijfsnetwerk.

Gratis voor bedrijfsnetwerken zal je niet vinden.

En daar vraag de TS ook niet om als je goed leest ;)

:) dankje voor de bevestiging maar dat had ik ook zelf al gezegd.
ik heb het er juist bij gezet zodat mensen niet aankomen met gratis virusscanners voor thuis gebruikers. ;)

:o leesfoutje

Wij draaien hier kaspersky op een groot netwerk, draait goed, maar dat was ook al vermeld.

Kaspersky voor workstations / servers is een goede ja, vind ik persoonlijk een betere McAfee of CA.

NOD32 staat al behoorlijk wat jaren aan de top als het gaat om onderscheppen van 'nieuwe' virussen (dus voordat AV database is bijgewerkt), neemt minimale resources in beslag en vaak meerdere malen per dag een AVdatabase update.

ok, dat zijn inderdaad goede punten. en NOD32 heeft ook een management console?

hmm... we gebruiken momenteel McAfee enterprise 8.0i samen met Protection Pilot.
Dat komt in principe op hetzelfde neer toch?

Ja das waar, mede daarom heb ik gekozen voor PP ;)
Problemen die ik echter ondervind is dat oudere pc's merkbaar trager worden en veel agents inactive worden.

Mcafee i.s.m. PP of EPO is op pc waar niet al te veel geheugen inzit merkbaar vertragend. Je hebt nl je mcafee process en je framework process. Op een pc met 512 merk je het al bijna niet meer. Kan me voorstellen als je netwerk uit niet al te snelle pc's bestaat je wat anders wilt dan mcafee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan