gezocht code om doc na bewerken op te slaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hoi Prikkers,

Voor het nieuwe jaar ben ik voor onze werkplek het één en ander opnieuw aan het opzetten en nieuwe mapjes aan het aanmaken om docjes in op te slaan.

Zo hebben wij een rapportage formulier dat moet worden opgeslagen in een bepaalde map.
Ik heb al diverse malen aan collega's uitgelegd hoe ze dit handmatig moeten doen en in welke map het docje moet worden weggeschreven, maar vind vandaag toch weer overal docjes terug.
Om gek van te worden.

Wat wil ik nu;

Ik wil, als het mogelijk is, na elke bewerking in het docje, dit docje automatisch op laten slaan in de daarvoor bestemde map.
Maar omdat mij kennis van macro's/ vba beperkt is kom ik hier maar weer eens bedelen voor een oplossing.

Iedereen alvast een goede jaarwisseling gewenst.

Koenie

Hai, :D

Na elke bewerking lijkt me nogal overdreven dan is Word continue aan het saven..(Gaan ze je niet in dank afnemen) ;)

Wat jij wilt is prima te doen maar wat vraagjes:
* Gaat het hier continue voor alle documenten over dezelfde map? (Zo ja dan kan de code in Normal.dot)

* Zijn het allemaal verschillende mappen waarin de documenten worden dan moet de code dus in de sjabloon/document zelf komen te staan met daarin de root waarin het document opgeslagen moet worden.

Het makkelijkste is een knopje per document toe te voegen om het document na bewerking op te laten slaan. (Gaat dat lukken denk je om de mensen duidelijk te maken dat dat de nieuwe save knop is)

Vertel? :thumb:

Hoi Joost,

Oké, na elke bewerking saven is waarschijnlijk overdreven, maar ik miste in nogal wat rapportages relevante info, die op de uitdraaien wel staan vandaar.
:(

het saven van de documenten moet worden verdeeld over twee mappen en het liefst met submappen per maand, maar dat is niet echt noodzakelijk.

gr.
Koen:thumb:

Hai Koen, :D

Ok weet nu al wat meer maar nog niet genoeg.

Je hebt zeg maar dat rapportageformulier.
Is dit een sjabloon? Of te wel wordt er elke keer een nieuw document aangemaakt vanaf dat sjabloon? (Zo ja dan kun je het document meteen al saven bij aanmaak) (zou handig zijn want dan kan men de gewone save knop blijven gebruiken)

Maar dan komt het volgende probleem moet dat document met bepaalde kenmerken opgeslagen worden: Dus titel datum en zo ja wat?

Dat van die maanden is ook wel mogelijk maar goed laten we eerst dit maar eens werkend krijgen voor één formulier!

O ja je had het er over dat het naar twee verschillende mappen moest. Ik hoop dat je het hier dan hebt over twee verschillende documenten?

Als het echter nog steeds maar om één formulier gaat dan zou ik graag willen weten hoe jij de logica qua opslaan ziet? (Dus als er dit gebeurt moet ie in die map..en bij dat in die andere map)

Want ja...dat moet in de code dus ook gezet worden.

Nou vertel maar weer eens. :thumb:

Hoi Joost,

Het rapportageformulier heb ik hierbij toegevoegd.
(is ook met jouw hulp tot stand gekomen)
Het is nu een .docje maar wordt gebruikt als .dotje

wat betreft het saven naar verschillende mappen;

het gaat inderdaad over verschillende documenten, namelijk een rapportage van de middag en één van de nachtdienst.

gr.
Koen;)

Ah ja das idd een bekend stukje werk! ;)

Ok zal eens wat gaan voorbereiden.
Als ik het goed begrijp moet het zo werken:

* Je hebt twee van dit soort sjablonen: één voor de middag en één voor de nacht
* Deze worden opgeslagen in de mappen: Middag en Nacht
* En ze moeten bij opslaan dus opgeslagen worden in een submap welke de naam heeft van de huidige maand!

Dit is te doen!

Het laatste wat ik nu nodig heb zijn twee startpaden van jou:

Of te wel de twee paden van de mappen: Middag en Nacht iets in de trand van:
\\Mijn Server\Rapportage\Middag

\\Mijn Server\Rapportage\Nacht

Dan kan ik deze in de code bakken..

Nou nog even tijd vinden om het uittewerken....

See Yah! :thumb:

Joost,

Bijna goed.

Ik gebruik één sjabloon voor zowel de middag als de nacht.
Als het makkelijker is om voor elke dienst een eigen sjabloon te maken is dat natuurlijk ook mogelijk.

het pad waarin het moet worden opgeslagen;

D:\rapportage\middag\naam van de maand
D:\rapportage\nacht\naam van de maand.

gr.
Koen

Ah ok, bedankt voor de verduidelijking!

Ik zal eens kijken of ik het binnen één sjabloon kan houden...iets in de trand van een msgbox of deze sjabloon voor de middag of nacht is bedoeld of zo...

Ik kan de tijd ook wel uitlezen maar dan krijg je weer problemen als collega's elkaar willen helpen door de sjabloon klaar te zetten voor de nachtdienst..ect..

Maar goed genoeg ge***d..je hoort ervan! :thumb:

Nou ben er uit hoor!

Ben een beetje doorgeschoten maar werkt prima:
* Je hebt nu een userform ipv fillin velden
* In het form vult men de naam en de dienst in.
* Het document wordt bij aanmaak meteen gesaved
* Dit dus ook in de juiste maand (in middag of nacht)
* Opslaan als is Disabled dus men kan niet op de verkeerde locatie opslaan
* Bij sluiten van het document wordt automatisch opgeslagen dus elke bewerking wordt opgeslagen

En misschien nog wel meer wat ik alweer vergeten ben! ;)

Nou zou zeggen dubbelklikken op het sjabloon om te beginnen..

Succes! :thumb:

Bijlagen

Hoi Joost,

ziet er goed uit, alleen........

als ik document af wil sluiten krijg ik de melding dat ik alleen de save knop mag gebruiken.

Gr.
Koen

Laatst bewerkt:
Hai, :D

Beetje druk gehad maar bij deze:

Ik kan de fout op geen enkele manier veroorzaken dus het zal versie-gerelateerd zijn vermoed ik! (Welke word-versie heb jij?)

Ik heb toch even de code wat harder gemaakt dus waarschijnlijk gaat het nu wel goed..

Bijlagen

Hij werkt!!!!

Hoi Joost,

Zo na een paar dagen vrij geweest te zijn, heb ik het "nieuwe" sjabloon geïnstalleerd, en ...... hij werkt.

Zou je aan kunnen geven hoe ik eventuele veranderingen kan toepassen?

Denk bijvoorbeeld aan de tijden van de diensten ipv middag of nacht.

Hartstikke bedankt voor je werk.

Gr.

Koenie

:D

Laatst bewerkt:
Hai Koenie, :D

Graag gedaan!
M.b.t. jou vraag kan ik jou dit niet uitleggen. (jij hebt immers geen verstand van VBA)

Dus als je iets wilt veranderen dan zul je heel specifiek uit moeten leggen wat je anders wilt...en dan kan ik het proberen aan te passen.

aanpassingen?

Joost,

Ik heb inderdaad geen (of zo goed als geen) verstand van VBA, daar heb je gelijk in.

Zou je in het userform de keuze van middag en nacht kunnen aanpassen in

15 - 23
23 - 07
22- 07

dan ben ik je zeer dankbaar.
(ik had al gekeken in de vba editor en gevonden waar je middag en nacht had staan, maar toen ik dit wilde veranderen in bovenstaande diensten kreeg ik een foutmmelding, ik dacht aldoende leert men)

Koenie:o

Wat jij vraagt is een complete andere aanpak van het probleem en strookt niet met jou eerdere vraag!

De code slaat nu aan de hand van de keuze middag of nacht het document op in of middag of nacht. (Dus die 2 mappen moeten er zijn)

Als jij in de keuzelijst:
15 - 23
23 - 07
22- 07

Die waarden als string op wilt nemen dan is dat geen probleem...MAAR dan moeten deze waarden dus de NAMEN van jou mappen zijn. (Iets zegt mij dat dit ploegtijden zijn)

Dus de wedervraag heten jou mappen nu:
"D:\rapportage\15 - 23"
"D:\rapportage\23 - 07"
"D:\rapportage\22- 07"
En maak je dus nu geen gebruik meer van de mappen middag en nacht!

Vertel! :thumb:

Hoi Joost,

Het zijn inderdaad ploegentijden (en misschien komen daar eind van het jaar nog wel wat diensten bij, maar wie dan leeft, wie dan zorgt)

Voor het opslaan maak ik geen gebruik van de mappen 15 - 23/ 23-07/ 22-07 maar van de mappen zoals ik eerder heb aangegeven dus; middag en nacht.

Dacht waarschijnlijk weer eens te eenvoudig; de 15-23 wegschrijven in de middagmap en de 22-07 en 23-07 wegschrijven in de nachtmap, maar ik begrijp uit je antwoord dat het dus niet zo eenvoudig is.

gr.
Koen

weer die save knop melding

Hoi Joost,

de keuzelijst is perfect, ik krijg echter bij het afsluiten weer die melding van die save knop. (zie een aantal berichten terug.

O ja,

wij gebruiken hier office 2000

Koen:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan