• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gezocht: darts liefhebber !!!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter F1boy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

F1boy

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Ik ben al een poosje bezig met het maken van een trainings programma voor het edele darts spel. Maar ik loop telkens hopeloos vast, ik hoop op deze manier iemand te vinden die mij hier mee kan helpen.

wat versta je onder een trainingsprogramma....

Ik weet niet wat je wil maken, maar goed oefenen is de beste trainning voor Darten. Oefenen door elk nummer op het bord te nemen en bij houden hoeveel keer je nodig hebt om alles nummers inclusief Bull te raken. Je kan het varieren, door bijvoorbeeld alleen de even nummers te doen en daarn de oneven. Er zijn zoveel manieren/spelletjes om te oefenen.

Hier een site met een aantal spelletjes en wat uitleg:
http://www.zerodarts.nl/trainen1.asp
Hier de Dart startpagina, waar je ook een hoop info kunt vinden:
http://dart.startpagina.nl/
je zal vast wel iets voor Excel kunnen vinden daar.

Ik oefen / train op verschillende manieren, maar ik wil de resultaten graag in excel bijhouden. De oefening waar het mij nu om gaat is de volgende.

Ik gooi een ingestelde aantal beurten (bijv. 40) op een ingesteld getal (bijv. tops).
in het programma is het dus de bedoeling dat ik deze 2 variabelen kan instellen.
vervolgens wil ik graag dat ik na elke beurt de "score" moet invullen in elke keer hetzelfde veld. Maar de ingevulde waardes moeten wel verwerkt worden tot bijv. een gemiddelde en/of een grafiek, maar moeten ook bewaard blijven.

Rekenkundig heb ik geen problemen, met grafieken ed ook niet. Maar programma technisch schiet ik net te kort.

Zoiets?

Zie ook de VBA code die erachter zit (al is dat heel beperkt).

Wigi

Bijlagen

Heeee bedankt alvast, dit lijkt al heel wat. Ik ga er eens even mee stoeien

Nog een kleine aanvulling,

zet dit achter blad1 :

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Sheets(1).ScrollArea = "A1"
End Sub

Dan hoef je niet telkens naar cel A1 te gaan.
Maar blijf je in cel A1.

Pierre

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik ben een heel eind op weg nu, ik ga proberen die laatste aanpassingen / aanvullingen voor elkaar te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan