Gezocht Driver voor Sony Trinitron Multiscan E250 monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

superwurm

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Berichten
211
Heb een nieuwe monitor, maar er zat geen driver bij, omdat ze kennelijk er van uit gaan dat ik wel XP zal hebben en daar is alles plug en plee, maar ik heb W2K en daar krijg ik dit ding niet op 32 bit en ook niet op 1600x1200, wat bij een aandere pc weer wel lukt met deze monitor.
Ligt dat aan de drivers? Moet ik een Sony driver scoren of de juiste driver voor m'n grafische kaart (ik dacht dat het bij deze een Higscreen was, maar daar kon ik geen W2k driver voor vinden).
 
Driver voor je monitor is niet van belang. Wel die van je VGA-kaart. Merk/type VGA-kaart staat vaak op de kaart zelf. Is dat niet het geval dan moet je even kijken wat de opdruk van de grootste chip is.
 
Raar, want bij mijn vorige monitor (ook een Sony Trinitron) had ik wel een diskette erbij gekregen met drivers of iets dergelijks (o.a. sony.inf). Als ik die dan 'instaleerde' (via display properties > settings > advanced > en dan wat klooien bij monitor, color managment enzo) dan kreeg ik pas goed beeld.
Bij mijn andere PC kon ik met de oude diskette wel goed beeld krijgen, maar bij deze pakt 'ie 'm niet.
Als het goed is, is mijn videokaart van Highscreen.
Ik heb zo'n Vobis PC. Best een goed ding. Crashed nooit, kan non stop aan blijven. Ik heb 'm al 5 jaar en hij draait al vanaf 2000 non stop als server.
 
Zijn er nog andere manieren om er achter te komen wat m'n type VGA kaart is? Want anders moet ik hele acrobatische toeren gaan uithalen om in mijn PC te gaan snuffelen. Het staat hier een beetje vol op mijn buro. Ge wilt niet weten ;-)
Bovenop mijn PC staat namelijk een andere PC en daarbovenop een printer. Naast mijn PC een midiset, en nog een zooi narigheid.
En de PC's staan tegen de muur aan met hun linkerzijde.
In de bovenste PC snuffelen is geen probleem. Die kan ik een kwartslag draaien en opentrekken en er van alles in en uithalen, maar de onderste... Amai.
Ik kwam er pas achter dat er iets miste toen ik deze nieuwe monitor kreeg.

Kan ik met een programma als Sisoft Sandra niet kijken wat m'n VGA kaart is?
 
Sisoft Sandra laat zich leiden door de drivers, die heb je nog niet geïnstalleerd.
 
Nou ik heb dus gekeken en allerlei acrobatische toeren uitgehaald, en er stond op de kaart alleen maar een serie cijfers
vervolgens v2.20 en Made in Taiwan.

Nou bleek ik bij de PC wel een aantal cd roms te hebben gekregen, o.a. eentje van Eon Picasso 740, maar die kan ik onder windows 2000 niet installeren en ik kon er ook geen w2k versie van vinden op internet
Ja eentje, maar die deed verder niks.
 
Windows 2000 herkent toch wel de meeste VGA-chipsets en heeft de drivers hiervoor meestal wel aan boord. Is de opdruk op de chips te lezen?
 
Dat is de BIOS denk ik zo (gezien het feit dat het een versienummer heeft)

Het is een soort processortje, plat en vierkant.
 
Druk winkey+R, Run/uitvoeren box springt open
tiep daarin dxdiag
enter
Tabblad display
Daar staat je VGA kaart achter name. :)
En hier staan sony drivers, maar laat er voor die 250 nou net geen bij staan.... :eek:
 
Laatst bewerkt:
Ook DXDIAG zal laten zien dat het een standaard VGA driver is..
 
Dit is m'n DXdiag:

dxdiag.gif
 
gevonden

Ik denk dat ik hem gevonden heb maar je mag het zelf uitproberen want ik twijfel vrij veel na dat ik ongeveer een minuten bezig ben geweest met vragen te beantwoorden, ik mocht wel een driver downloaden maar dat kun je dus ook zelf.

http://www.monitor-drivers.com/companies/965.htm

op deze link vind je ook de driver die denk ik jij nodig hebt.

Er wordt gevraagd om een user naam met paswoord.

User name=driver
paswoord=all

Succes jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan