Gezocht: Goede game-desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kyran

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2012
(Ik wist niet precies waar ik deze vraag kon plaatsen dus heb ik hem maar hier neergezet)

Hallo!

Mijn naam is Kyran en ik ben op zoek naar een mooie computer desktop die gemaakt is voor games.
Zelf heb ik natuurlijk veel gezocht naar een goede desktop die goed games kan runnen en natuurlijk ken ik Alienware. Alleen is Alienware echt ontzettend geprijsd.
Zelf wil ik een computer die gewoon compact maar wel mooi is, niet zo'n groot monster met allemaal verlichting dat de prijs alleen maar hoger maakt. Natuurlijk zeg ik niet dat ik Alienware niet mooi vind, het is gewoon dat ik het niet nodig vind om allemaal special FX te hebben want hij verdwijnt toch ergens onder mijn desk.

Ik wil een computer die compact is maar niet lelijk, eentje die gemaakt is om games op te spelen die gewoon erg groot zijn. Dat je bijvoorbeeld bijna elke game op de beste graphics kunt spelen zonder enkele lag (stotteringen).

Ik hoop dat er mensen zijn die weten waar ik een geweldig systeem kan krijgen zonder dat deze overdreven duur zijn zoals alienware maar gewoon als een normale computer maar wel eentje die verdomt geweldige graphic prestaties kan leveren.

Alvast bedankt! -Kyran

Hallo Kyran,

Jouw vraag staat goed hier.
Ik ga gelijk over naar de hamvraag; wat is jouw budget?

Nou eigenlijk ben ik zelf nog maar veertien jaar oud, dus heb ik geen bijbaantje. Maar ik zit te denken om eentje te zoeken die hopelijk onder de 1000 euro staat. Zelf weet ik wel hoe duur de tegenwoordige videokaarten en processooren zijn. Ik probeer alleen maar wat informatie op te trommelen.

1. Wil je overclocken?
2. Wil je het systeem kant en klaar?
3. Wil je er Windows bij?

Hiermee
kan je niet overclocken, maar het is wel ******* snel, en je hebt er nog een SSD bij ook. Je kan hier een spel of 2 opzetten (Skyrim bijvoorbeeld om de laadtijden te drukken) en voor de rest zal je computer supersnel aanvoelen.
Je pc wordt voor je ineengezet, je krijgt er windows 8 bij en je kan BIJNA elk spel op ultra spelen, als je Windows 8 er niet bij wil kan je misschien voor een nog betere videokaart gaan.

Klinkt goed, maar ik wil natuurlijk wel een computer met harde schijf.

Ik wil een computer (even samengevad omdat ik niet zo geweldig heb uitgelegd)

- (min) 200 GB harde schijf (of meer, mischien wel veel meer)
- een goede videokaart die gemaakt is om ultra graphic-games te kunnen spelen
- een goede processor (ik heb van mijn maat gehoord dat die ook belangrijk zijn voor games)
- een DVD station lezen/schrijven (ik wil wel een goede kwaliteit... maar ik weet niet of dat echt uber-belangrijk is.)
- USB en (mischien) een SD poort. (als het mogelijk is een 20 in 1 kaartenlezer zoals de functie bij Alienware)
- De koeling maakt me niet echt ontzettend veel uit maar ik denk dat een water/vloeistof koeling het beste is. Maar het kan ook een luchtkoeling worden als het niet anders kan.
- Het besturingsysteem mag van mij windows 8 of 7 zijn. Ik weet niet welke echt beter is.

Als ik iets vergeten ben meldt t dan even, de acesoires zoals een muis of een toetsenbord kan ik wel zelf regelen. Een monitor kan ik ook wel.
Een geluidssysteem heb ik al.

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen! Bedankt alvast!

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh en trouwens, ik weet niet precies wat overclocken is. Het kan ontzettend dom klinken...

Overklokken is het 'sneller maken' van bepaalde onderdelen, met name de processor.
Als je gaat overklokken word het systeem sneller, maar het systeem kan ook instabiel worden. Tevens loop je het risico dat je fabrieksgarantie verloopt zodra je gaat overklokken.

Zelf vind ik het overklokken een beetje nutteloos tegenover de risico's die je neemt, want bij games is vaak de grafische kaart het sloomst inplaats van de processor.

Bij het configureren van een vloeistofgekoeld systeem moet je erbij nadenken dat je hiervoor ook aparte vloeistof voor nodig hebt, en het pompje kan in sommige gevallen best veel geluid produceren (maar ik heb geen ervaring met vloeistofgekoelde systemen).

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt. Maar het is dus beter als ik een goede grafische kaart neem en dat de processor wat minder kan zodat de prijs ook wat lager wordt? Ik kan beter een niet slome graphic card nemen dan een dure en niet erg verschil makende processor...

Je hebt hier een 2tb hdd bij? Maar een mindere processor raad ik niet aan met dit budget.

Mijn budget kan ook wel naar de 2000... ik heb gekeken op deze site:

gamepc.nl

hier bleek alles wat goed was volgens mijn gevoel dat dat aardig kan oplopen. Ik denk dat ik mijn budget verhoog naar 2000 zodat er meer keuze is...

Ik vind die site trouwens aardig handig... het vertelt wat goed is enzo... nou eigenlijk doet elke site dat om meer te verkopen. Ik wil trouwens wel, dat de computer kant en klaar in de doos zit. Dat ik thuis zit en dat ik niet alle zooi in elkaar moet zetten, want als ik dat moet doen... kom ik echt niet ver. De meeste sites bouwen het voor je net zoals deze. Windows kan ik wel installeren, dat moet niet zo moeilijk zijn. Het wordt evve sparen en kijken wat t wordt.

De opstelling van subplayer wordt al voor je in elkaar gezet, windows moet je inderdaad zelf installeren.

Dit is wel wat overkill op sommige vlakken, maar het is wel zeer goed en ook nog future proof.

Overkill PC, de processorkoeler en HDD gebruik ik ook. De voeding mag misschien iets teveel zijn :S
Als je hierop moet bezuinigen, kan dat op het moederbord, voeding en geheugen.

Laatst bewerkt:
Die processor is wel te overkill, je kan dan beter voor crossfre hd 7950 gaan.

Ja klopt :3

Ik ben niet echt van de crossfire; word de PC best warm van en ik heb altijd het idee dat, als je 2 videokaarten achter elkaar zet dat er 1tje geen airflow heeft omdat de andere er te dicht op zit.
En crossfire werkt niet altijd 100% bij alle games, maarja, het geeft wel meer grafisch vermogen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Vraag me even af hoe realistisch dit topic is;) maar zou je beter dit niet even als basis kan opgeven wat eventueel nodig is ;)

vind het zelf ook een beetje raar een 14 jarige zonder baan die ff 2 ruggen kan lappen voor een pc heb er zelf namelijk netjes fulltime 2 jaar moeten werken voordat ik mijn pc in elkaar had...
en dat was met het minimum loon van een 16 jarige...

Het was ook btw een domme vraag, ik begon er een tijd geleden mee toen ik nog maar net in de entaushiastme zat van "oooh ik wil een goede pc en games kopen en gamen en youtube en alles" Nou goed, dat ga je zulke dingen doen, ik ben er nou wel van verzekerd dat ik niet zo snel zon mooie pc zal kunnen krijgen, daarvoor moet ik toch echt eerst een baan voor zoeken. dus volgende vraag waar kan je werken als je 15 bent ;)

Ik denk dat ik een baantje zoek bij een restaurant...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan