Gezocht: infrarood device

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clit13

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Beste...,

Mijn vader heeft van de week een telefoontje gekocht.
nou ja, telefoontje, je kunt er iets meer mee dan bellen.
Het is de Nokia 7650, die momenteel in de aanbieding is bij Ben.
Heel leuk apparaatje.
Er zit Bluetooth op en ook infrarood om naar de PC data te verzenden en te ontvangen.

Nu wil hij dat uiteraard graag gaan doen, maar zijn PC heft geen infrarood of Bluetooth aansluitingen.

wie weet waar ik dit kan krijgen en hoe het zo'n beetje werkt?
Ik heb bij Funprice (dacht ik) wel een infrarood kabel gevonden, maar ja: een kabel om een infrarood device aan te sturen vind ik een beetje typisch.
Mooier zou zijn een PCI kaartje of zo.

Iemand enig ID?

Alvast bedankt!

groet,
Dave.

Mogelijk zit op je MB een connector om de infrarood poort aan te sluiten. Je moet dit ook nog meestal in de bios inschakelenen en configureren (7 of 8 bits wel of geen stopbit). Dus raadpleeg je handleiding van je MB.

Bij http://mobielplaza.nl wordt wel iets moois aangeboden

Bluetooth Blue USB dongle NIEUW !! EUR 89.00

BlueTooth USB Mini Adapter voor de PC. Compact apparaatje dat rechtstreeks op de USB poort kan worden aangesloten. Maakt het mogelijk de PC of Laptop te laten communiceren met Bluetooth devices zoals PDA's en GSM toestellen die zijn uitgerust met BlueTooth. Wordt geleverd inclusief software CD met drivers.

@Peter: ik heb gehoord dat er geen connector voor IR op zit. De handleiding heb ik hier niet (ligt uiteraard bij m'n pa), maar de volgende keer dat ik er kom zal ik hem even doorspitten.

@joyrider: Thanks!
Ik zal m'n pa er op attenderen.
Ik weet niet zeker of hij er €89,- voor over heeft, maar dat is aan hem.

groet,
Dave.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan