gezocht nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

loekvh

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Berichten
45
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe degelijke laptop voor mijn ouders. Na zes jaar is de veel te trage PC wel aan vervanging toe.

De eisen
  • Een scherm tussen de 15" en 16"
  • Windows 7 (dus geen windows 8, ze zijn erg gesteld op het werken met een muis en al die tiles werken daar niet zo prettig mee)
  • een redelijke processor
  • budget: maximaal 650 euro
  • Voor de rest maakt het niet heel veel uit

Gebruik

De laptop gaat (bijna) altijd thuis gebruikt worden en een lange accuduur of lichtgewicht is dan ook niet nodig. Hij wordt gebruikt voor wat browsing, office, en incidenteel wat foto bewerking. Een uitgebreide videokaart voor gaming o.i.d. is dus niet nodig. We hebben wel een groot arsenaal aan foto- en videobestanden dus veel oplagruitme is welkom.

Zelf gevonden

Mijn oog is gevallen op deze laptop: Asus NB K55VD-SX016V
Is dit een laptop met een goede prijs- / kwaliteitverhouding?

noot: geen acers a.u.b. daar heb ik persoonlijk heel slechte ervaringen mee gehad en alhoewel dat heel afhankelijk is van het model kan ik daar niet mee aankomen.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
De asus is een prima laptop voor de prijs (zeker bij fotobewerking is de I5 erg handig)
als opslag van foto's zou ik eerder een NAS adviseren omdat die overal bereikbaar is en je kan hem instellen als RAID 1 (vereist wel 2 disks) en daardoor is je data altijd veilig

Acer heb ik zelf ook geen goede ervaringen mee (hier staat nog een oude aspire t650 het is god's wonder dat hij nog werkt)
 
Bedankt voor de tip ik kan bij nader inzien voor meer schijfruimte inderdaad beter gaan voor een externe hardeschijf of nog beter (zoals je aangeeft) een NAS.

Ik had ook een acer uit de aspire serie. Het ding heeft meer bij de reparatie gestaan dan thuis...
 
Hahahha

Inderdaad tis niet erg een betrouwbaar merk (taiwanees xD)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan