Gezocht: Printer tests

Status
Niet open voor verdere reacties.

patsneok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Hallo,

Omdat mijn oude, trouwe HP 850C bijna de geest gaat geven, wil ik mij oriënteren op een nieuwe printer (inktjet). Deze printer moet goed foto´s en goed tekst kunnen afdrukken. Wat is een goede printer hiervoor? Zijn er misschien ook vergelijkende tests? De kosten per afdruk kunnen behoorlijk verschillen heb ik begrepen.

Ik heb met google gezocht, maar kon niet veel recente info vinden.
Wie heeft er tips, of links?

In de laatste ComputerTotaal worden 8 goedkope printers getest(bv. HP 3820 €125.-)
In kieskeurig staan ook 2 goede HP printers.

Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist bij de primafoon een Epson C70 gekocht (overjarig model dus) voor € 99,-. Dit is dus echt een koopje!!!!
Dit is een fotoprinter van uitstekende kwaliteit (tot 2880 dpi).
Aparte inktpatronen voor iedere kleur, behoorlijk snel (tot 16 ppm) en, wat ik vooral belangrijk vind, natuurgetrouwe afdrukkleuren.

Is een vaste printerkop een voordeel? Of is het een nadeel? De Canon S820 heeft het. En bij mijn oude HP vervang je ook steeds de printerkop als je een nieuwe cartridge plaatst.

De printerkop van Canon moet je na een X aantal patronen vervangen is vrij duur.
Bij HP heb je elke keer een NW inktkop en is ook duur maar er zijn ook andere merken (bv. Jetmaster.Wecare Pelikaan voor +/- de helft v/d prijs.

Ook Epson heeft 'vaste' printkoppen, dit heeft inderdaad als voordeel dat de cartridges niet zo heel duur zijn. Je zal na verloop van tijd de printkoppen moeten gaan vervangen, maar waarneer dit is? Mijn 'oude' Epson stylus color doet het nog steeds met de eerste koppen en die is nu een jaar of 8.
Toegegeven dat de koppen van de epsons uit de 400 niet zo heel goed waren, maar van dat type koppen zijn ze dus weer afgestapt. Volgens de handleiding zouden de koppen 15000 afdrukken mee moeten gaan, waarna de afdrukken in kwaliteit achteruit zouden kunnen gaan.

Geplaatst door Will-Well
In de laatste ComputerTotaal worden 8 goedkope printers getest(bv. HP 3820 €125.-)
In kieskeurig staan ook 2 goede HP printers.

Inderdaad, nu zoek ik zo'n test voor kleuren inktjets in de middenklasse. Is die er ook?

Afgaande op de testen van de afgelopen jaren komen gemiddeld gezien de HP printers het beste uit de test. Daarbij komt dat elke cartridge zijn eigen printkop heeft, en dat de printprijs per copie zeker niet hoger is dan bij de andere bekende merken. Epson is over het algemeen een echt probleem geval, daarbij komt dat HP erg eenvoudig zelf bij te vullen is. De keuze lijkt dus niet zo moeilijk. Overigens koop je met geen enkele merk een kat in de zak'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan