JaapJvanVeen
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 nov 2002
Ik ben op zoek naar een nieuw systeem. Mijn oude systeem, Shuttle XPC met AMD-Athlon XP-A 2166 Hz (+3000), 250 MB HD, 2MB geheugen is slechts 4 jaar oud en beviel me tot voor kort uitstekend maar vertoonde de laatste maanden steeds meer nukken.. Na een periode van schoonmaken, onderdelen vernieuwen, software vernieuwen zonder blijvend resultaat heb ik besloten naar een nieuw systeem uit te kijken.
Ik zie dan systemen die intern veel sneller en uitgebreider zijn dan wat ik nodig heb, en is er de vraag of ik mijn huidige Windows-XP licentie op een nieuw of tweedehands systeem kan gebruiken.
Wat wil ik:
Prijs ongeveer 300 euro, maar mag ook meer of minder zijn,
Moet weinig lawaai produceren (een van de reden van aankoop van mijn oude PC)
Het systeem mag tweede hands zijn, kant en klaar of assemblage,
Opties: Veel USB, internetaansluiting,, VGA/DVI, geluidsaansluitingen (uit en in), PS/2 keyboard- en muisaansluitingen, indien mogelijk seriële-aansluiting (heb een USB naar serial converter)
Ik gebruik mijn systeem voor mail, tekstverwerking, bankieren, zoekactiviteiten op internet, Google map en Google Earth. Verder heb ik een oude PDA die met Palmsoftware synchroniseert, een scanner voor beeldverwerking, printer, ..... en dan houdt het zo'n beetje op.
Ik blijf de huidige randapparatuur gebruiken
Software Windows XP, geen Vista want dat geeft bij mij problemen wegens oude software en hardware. Verder heb ik alle software in voorraad dus hoef ik geen software bij te kopen.
Is er iemand die recent ook een systeem voor eenvoudige doeleinden heeft gekocht, dan zou ik willen weten welke overwegingen een rol hebben gespeeld bij de aanschaf.
Mijn dank zal groot zijn
Ik zie dan systemen die intern veel sneller en uitgebreider zijn dan wat ik nodig heb, en is er de vraag of ik mijn huidige Windows-XP licentie op een nieuw of tweedehands systeem kan gebruiken.
Wat wil ik:
Prijs ongeveer 300 euro, maar mag ook meer of minder zijn,
Moet weinig lawaai produceren (een van de reden van aankoop van mijn oude PC)
Het systeem mag tweede hands zijn, kant en klaar of assemblage,
Opties: Veel USB, internetaansluiting,, VGA/DVI, geluidsaansluitingen (uit en in), PS/2 keyboard- en muisaansluitingen, indien mogelijk seriële-aansluiting (heb een USB naar serial converter)
Ik gebruik mijn systeem voor mail, tekstverwerking, bankieren, zoekactiviteiten op internet, Google map en Google Earth. Verder heb ik een oude PDA die met Palmsoftware synchroniseert, een scanner voor beeldverwerking, printer, ..... en dan houdt het zo'n beetje op.
Ik blijf de huidige randapparatuur gebruiken
Software Windows XP, geen Vista want dat geeft bij mij problemen wegens oude software en hardware. Verder heb ik alle software in voorraad dus hoef ik geen software bij te kopen.
Is er iemand die recent ook een systeem voor eenvoudige doeleinden heeft gekocht, dan zou ik willen weten welke overwegingen een rol hebben gespeeld bij de aanschaf.
Mijn dank zal groot zijn