gezocht spel met world builder/map editor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 230987
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 230987

:thumb:hallo allemaal
ik heb far cry 2 ongeveer 2 jaar en begin het nu een beetje zat te raken :confused: en zoek nu een nieuw spel met een world builder/map editor
ik hoop dat iemand iets weet al vast bedankt !

Laatst bewerkt door een moderator:
:confused:dat vind ik niet zo leuk, maar toch bedankt :thumb:
mischien dat iemand anders nog iets weet
:d

Starcraft II heeft een van de krachtigste editors die ik ken. Het is een strategy game, maar met de editor kun je ook 3d person shooters, scrolling shooters, en beat-em-ups maken.

Dus als het je om een editor te doen is zou ik die nemen. Als het je om de beste RTS titel van het moment te doen is trouwens ook want hij is echt ontzettend goed.

als iemand nog iets weet zet het er gerust bij hoor :D
beter teveel dan teweinig ;)

Oke, ik ken eigenlijk niet veel andere editors, maar waar ik mezelf nu al 4 a 5 jaar mee vermaak is de Call of Duty radiant. Zelf map design en scripten, eventueel nog in model programma's models bijmaken.
Je leert het niet snel (als je het goed wil doen), maar het leren ervan vind ik zelf ook leuk.

www.modbase.be voor nederlandse tuts en forum.
www.modsonline.com voor engelse tuts en forum.

Verder kan je ook nog naar de wiki treyarch / infinity ward site gaan, staan ook nog tuts op!

p.s. Is de far cry 2 editor ook alles zelf maken? Of is het gewoon huisjes en boompjes enzo plaatsen?

ik maak al 10 jaar sp-mappacks en sp-mods met games (fpshooter games).
van zowat iedere game kun je gratis de editor downloaden, of hij zit bij de game zelf. de laatste jaren heb ik ongeveer 60 levels gemaakt met half Life2, (Hammer editor). het is 1 van de meest gebruiks vriendelijke editors van nu die een zeer hoge kwaliteit geeft. je kunt t zo gek niet verzinnen of je kunt t maken. mocht je interesse hebben in wat ik zoal gemaakt heb met de Cod games, Mohaa, HL2, Prey, Sof2, etc kijk dan even op mijn site, link beneden.
mocht je hulp willen hebben of verder praten dan help ik graag, ben zelf verslaafd aan mappen en het heeft me letterlijk jaren van plezier gegeven.

laat me maar weten wanneer je hulp en of info wilt hebben, kan je zeker op weg helpen.
en laat je niet afschrikken door tutorials of andere info, t lijkt even moeilijk maar dat is het zeker niet. in 2 a 3 uur kun je al een paar kamers hebben gemaakt met vijander erin, met wapens, licht, effecten, etc. en moct je verder willen gaan dan kun je denken aan het maken van een TC (total convertion), of zelf overgaan in het maken van een hele eigen game en die proberen te verkopen (maar dat is wel een heel ander verhaal....)

succes
leon

hallo
ik heb nu battlefield bad company 2 gekocht vind het een mooi spel en is echt een aanrader maar weet iemand of dat daar ook een map editor/worldbuilder voor is ?
zou ik geweldig vinden als dat zo is
:thumb:

bedankt voor de reactie
welke van de spelen raat je me aan ?
dan ga ik ff zoeken
(reactie op spy)

tja, dat hangt een beetje van je smaak af, zelf ben ik gek op fpshooters waarin ik alleen vecht en niet een team of peleton om me heen heb die alles al voor me doodschieten als ik niet opschiet, (zoals de laatste cod en mohaa games, haat dat soort mp achige bot/game play).
zelf heb ik gemapt met de oude cod en mohaa games, prey, Sof2, Quake4, Doom3, half life 2_ ep1+ep2 en Crysis. over 2 maanden ofzo komt de nieuwste Crysis(2) uit, en dat lijkt me een te gekke game om mee te mappen en modden, en, je kunt dan alvast nu beginnen met crysis(1) mappen, zodat je direct kan beginnen met C2 als die uit is.

en het ziet er niet naar uit dat ze de editor vrijgeven van battlefield bad company 2, helaas zie je dit steeds meer dat de editors niet meer beschikbaar zijn. waarschijnlijk heeft dit te maken met de DLC's (downloadeble contents). omdat ze na release van de game altijd nog mappacks releasen via DLC, en als er dan al veel mappacks gratis te downloaden zijn dan verkopen zij minder DLC's. dus helaas, maar, je kan wel mappen en modden met Battelfield 1 en 2, die tools zijn gewoon downloadbaar, gewoon even googelen.

succes
leon

he zie dat er crysis is en crysis harhead welke moet ik hebben ?
:eek:

je moet Crysis hebben, weet niet meer precies wat t probleem was met crysis warhead mappen en modden maar dat werkt niet zo lekker. crysis mappen is fantastisch, en, er zijn echt een heleboel sites die er hele goede tutirials voor hebben, even googelen.

de crsyis editor kun je downloaden, maar je kunt m ook in crysis (DVD) zelf vinden, weet niet zo snel meer in welke map. anders gewoon even googelen naar;
CryEngine(R)2 Sandbox(TM)2
en je kunt m downloaden.

succes
leon

had wat problemen met steam dus had ik het verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dan verwijderd hij gelijk mijn spellen :confused:
dus alles is weer aan het downloaden en dat gaat niet zo snel met steam maar als dat klaar is koop ik crysis meteen :thumb:
voor als er iemand geïnteresseerd is : http://store.steampowered.com/app/17300/?snr=1_4_4__13
is nog maar €15,- dus waar wachten we nog op !!

steam is een prima systheem, heb t zelf al jaren draaiend.
maar ik koop zelf nooit mijn games via steam, of elke andere online manier.
persoonlijk heb ik liever de DVD met box als ik een game koop.
Crysis kun je tegenwoordig ook voor die prijs in de bugget bakken vinden, maar, je kunt t dus ook via steam doen.

leon

het is inmiddels geluk voertuigen te plaatsen en te gebruiken,
alleen nu de rest nog ik wil wel de mappen via de lan verbinding samen kunnen doen wat heb ik dan allemaal nodig ?

en weet niet of het aan mij lag maar toen ik de eerste keer allen maar land had en ik drukte op test game kreeg ik geen poppetje allen me muis verdween maar nu gaat dat wel goed

begint al wat beter te gaan, vind alleen wel dat de farcry 2 world builder beter is in gericht en in gedeeld zie foto
mkbx4z.png

2ihm0xt.png

vind de company of heroes world builder ook erg makkelijk heb ik nu helemaal onder de knie op het blokje "ruler mode" na daar heb ik een map mee verziekt 2 uur naar de knoppen, ik dacht he wat is dat "regenerate pachfinding data" kllik en allemaar rood gebied (daar kan dus niks meer over heen) krijg ik niet meer ongedaan.

(toevallig hamachi ? {netwerknaam: GAME_netwerk} [wachtwoord: nietnodig] {netwerknaam: far-cry-2 netwerk} [wachtwoord: 123] geen hamachi download: https://secure.logmein.com/hamachi/i...i4h1ummm3qa3rs

of stuur ff een mailtje naar malledijk6f@gmail.com) er zijn ook wat instelingen die je aan moet passen voor windows 7 : ga naar netwerk centrum en klik op ADAPTERINSTELLINGEN WIJZIGEN dan rechter muis knop op hamachi klik dan op EIGENSCHAPPEN klik dan internet protocol versie 4 aan en druk op EIGENSCHAPPEN druk dan op GEAVANCEERD... typ dan onder in bij interfacemetric 10 in druk op ok en nog een keer op ok en dan op sluiten dan heb je de map weer waar je hamachi en lan-verbinding staan druk in die map op de ALT toets dan komt er een balkje tevoorschijn druk daar op GEAVANCEERD en dan op GEAVANCEERDE INSTELLINGEN dan staat daar hamachi tussen dan moet je zorgen dat hamachi boven aan komt druk op het pijltje er naast en hij gaat omhoog en druk op ok en als je alles goed heb gedaan werkt het nu .
zie filmpje
View My Video
[video]http://tinypic.com/player.php?v=ekj90i&s=7[/video]
[video=youtube;N75CMkITE-U]http://www.youtube.com/watch?v=N75CMkITE-U[/video]
je moet het voor HD kwaliteit op 1080 zetten

company of heroes
abh4i0.png

voor wie het spel niet kent het is een strategie spel :d
(in game velen malen grafischer!!)

bedankt voor het plaatsen van de leuke screens, altijd leuk voor mensen die geen idee hebben van hoe games gemaakt worden. en ook maakt dit duidelijk dat zelf nieuwe levels maken met je favotiete game helemaal niet zo moeilijk is. maakt niet echt uit, maar dat youtube filmpje van die crysis map die je toonde is al 3,5 jaar oud. even over dat de Far Cry2 editor heel gemakkelijk is, dat is inderdaad zo. maar dat is ook eigenlijk niet een volwaardige game editor. het is nml een geheel gestripte editor, en daarom is hij zo makkelijk. punt is enkel dat je er maar een paar dingen mee kunt. zoals je ziet is de crysis editor veeeeel uitgebreider, wat maakt dat je ook echt kan maken wat je zelf witl, en niet vastzit aan allerlei gestricties. bijna alle editors zijn als die van crysis, dus t is niet zo dat die extra moeilijk is. in feite is die zelfs erg gebruiksvriendelijk. persoonlijk vond ik de Fear editor een van de moeilijkste die ik ook gebruikt hebt, maar dat is omdat ze m releasde zoals de makers m gebruikte (wat ook wel weer erg interessant is). de naam van de crysis editor is trouwens Sanbox engine en niet worldbuilder, maar dit terzijde. er zijn echt een heleboel goeie sites voor crysis mappen en modden tutorials. crytek de maker van crysis heeft goeie en anders gewoon even googelen naar "crysis mapping tuts" , dan krijg je wastlijsten van tut sites.
en gewoon doorgaan hoor, in het begin lukken dingen niet en lijkt t of je het nooit zult leren, maar gewoon volhouden.
mappen is vaak voor 30% pure frustratie en 70% kicken!

heb even gegoogeld voor je en hier zijn een heleboel goeie te vinden;

http://maxedgaming.com/tutorials/kb_categorie.php?id=2

en de crytek site zelf, die is erg interessant, je leest alles over wat deze engine en de nieuwere versie ervan (sandbox 3) allemaal kan, echt waanzinnig!!;

http://www.crytek.com/

succes
leon

hallo
is er mischien ook een andere worldbuilder voor farcry 2 want in het verhaal kom je bijvoorbeeld een zebra tegen maar die zitten niet in de worldbuilder
of kan ik de worldbuilder zodanig aanpassen dat dat wel mogelijk is?

en heb op de site gekeken maar kan niet vinden hoe ik de map in multiplayer werkend krijg(crisis)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan