Gezocht 'Toepassingen tegelijk uit' met 1 druk op de knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker17

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Hey ik vroeg me af of iemand misschien een programma weet waarbij je kan instellen welke toepassingen er afgesloten moeten worden en welke niet,

B.V. als ik een spel ga doen heb ik de Explorer[hiermee bedoel ik niet internet explorer maar de daadwerkelijke explorer van windows zelf], MSN, Mediaplayers, Plugins etcetra niet nodig, maar bijvoorbeeld 'teamspeak' en het spel zelf moeten wel aan blijven, en het liefst dat ik dit zelf kan instellen wat aan moet blijven en wat uit moet gaan, (soort van 1 click gaming modus om het maar even zo te noemen)

hoop wat te horen, Floris

Ik weet niet hoe dat moet, maar je zou het met een batchfile kunnen doen. Het is misschien een optie in taakbeheer die processen te stoppen. maar het lijkt me nog al een klus. Ik heb gezocht naar een programma, maar helaas niets gevonden. Mocht ik er alsnog een tegenkomen laat ik het weten :)

Kill Win misschien?

PC-World 12/99 :
"Like many other programs, Kill Win puts an icon in your system tray for shutting down Windows--not a job worth doing, in my opinion. But it also allows you to create a shortcut that will close all of your running applications. My advice: Download and install the program..."

Nog een optie : EndProcess utility.

er maar me windows moet niet uit, alleen een aantal programmas met een klikje

Je kunt Kill Win zo instellen dat het in de system tray een icoontje plaatst waar je met rechts op kunt klikken waarna je kunt kiezen uit een aantal mogelijkheden.

killwin.jpg

Met "Close all folders" sluit je alle mappen die in Explorer openstaan.
Met "Close all windows" sluit je alle openstaande vensters en de bijbehorende processen, ook de mappen dus.
De computer blijft aan en met Windows gebeurt er dan niets.
Volgens mij is het niet mogelijk een venster (jouw game bijvoorbeeld) uit te sluiten van het "Close all windows"-proces.
Dat betekent dat je dan eerst zou moeten kiezen voor "Close all windows" en daarna pas je game opstarten.

Misschien is er met die EndProcess utility en een batchbestand zoals mumzel beschreef iets te maken dat selectiever te werk gaat en jouw al openstaande game ontziet.

:s ik zou niet weten hoe ik moet gaan begginnen aan een batch bestand, en weet eigenlijk ook niet wat het is (ookal weet ik nog best wat van pc's :P)

Een batchbestand is een ASCII-bestand waarin een aantal MS-DOS-commando's zijn geplaatst. Het heeft de bestandsextensie BAT.

Ik kwam het programma PrcView nog tegen en hiermee gaat het ook. Voor het geval dat je nog zoekende bent de werkwijze hiermee :

Download het ingepakte programma en daarna de command-line utility. Pak ze beide uit in eenzelfde map.
Plaats in diezelfde map het batchbestand. Laten we dit bijvoorbeeld sluiten.bat noemen.
Dit batchbestand zou er zo uit kunnen zien :

Code:
@echo off
pv.exe -kf iexplore.exe
pv.exe -kf notepad.exe
pv.exe -kf AcroRd32.exe
pv.exe -kf wmplayer.exe
pv.exe -kf winamp.exe
pv.exe -c explorer.exe
pv.exe -c explorer.exe
pv.exe -c explorer.exe
pv.exe -c explorer.exe
pv.exe -c explorer.exe
pv.exe -c explorer.exe
pv.exe -c explorer.exe
pv.exe -c explorer.exe
pv.exe -c explorer.exe
pv.exe -c explorer.exe
cls

Bovenstaande code kopieren en mbh van Kladblok opslaan als alle bestanden (*.*) onder de naam sluiten.bat.
-kf betekent Kill geForceerd
-c betekent Close
Als je deze sluiten.bat nu uitvoert wordt 15 keer de command-line utility pv.exe uitgevoerd en deze tracht de processen Internet Explorer, Kladblok, Acrobat Reader, Windows Media Player, Winamp en maximaal 10 openstaande vensters van Explorer te sluiten. Explorer zelf wordt uiteraard niet afgesloten. Opgelet, documenten die door die programma's in behandeling zijn worden niet eerst opgeslagen!
Voor programma's die je zelf vaak draait, TeamSpeak bijvoorbeeld, kun je zelf regels toevoegen.
Stel dat TeamSpeak.exe de executable van TeamSpeak is, dan wordt dat :

pv.exe -kf TeamSpeak.exe

N.B. Voor die 10 (eventueel meer of minder) regels waarmee een explorer-venster wordt gesloten zou je natuurlijk ook een loopje kunnen bouwen.

Succes.

Laatst bewerkt:
Oh, TeamSpeak was wel een fout voorbeeld, zie ik nu.
Dat moest juist niet afgesloten worden. :)

Maar, perfect dat het gelukt is. :thumb:

nee teamspeak moest niet uit nee ;) maar ik kon dat zelf kiezen he wat ik wou en niet :) ik kan tog wel een beetje nadenken hoor :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan