gezocht: verwijder-progje

Status
Niet open voor verdere reacties.

oshiva

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2002
Ja sorry voor die titel....
Enige crashes geleden (....) toen ik nog geen back-ups maakte, had ik een piepklein programmaatje dat 'onverwijderbare' rommel kon verwijderen bij/tijdens het opstarten van de pc.
Dat progje is al weer zo'n 10 jaar oud, maar er zullen nu nog wel dergelijke in XP-omloop zijn ?

Tja,.....ken dat progje niet maar.....veel rommel wordt verwijderd met CCleaner, echter niet tijdens de opstart maar erna.

Grtz.

te druk om nu af te sluiten, maar dat unlocker lijkt me wel wat.
Ik laat 't nog weten.

Ccleaner is wel instelbaar , zodat het de pc schoonmaakt zodra windows wordt gestart.
Hans

te druk om nu af te sluiten, maar dat unlocker lijkt me wel wat.
Ik laat 't nog weten.

Ik twijfel nu of Unlocker is wat je nodig hebt, gezien de reactie van FunZip. Ik ging ervan uit dat je bepaalde bestanden niet kan verwijderen, omdat het systeem het niet toelaat. Maar FunZip gaat ervan uit dat het gaat om bestanden die achterblijven nadat je een programma hebt gedeïnstalleerd of zo. Als het bestanden die betreft die je handmatig wil verwijderen (dus aanklikken en op 'delete' drukken), maar dat lukt niet, gebruik dan Unlocker. Wil je je systeem opschonen omdat er rommel achterblijft na deïnstallatie, gebruik dan CCleaner.

Om nog even terug te gaan naar jouw startvraag , 10 jaar geleden 1998 hadden we windows 98 of 95 en was het voldoende om de pc op te ruimen met het ingebakken schijfopruiming . Internetrommel was er nog niet , zoals virussen spyware , adware , mailware enz. Ook spam moest nog uitgevonden worden .
Toentertijd gebruikte ik voor het opruimen hitmanpro , maar dit wordt tegenwoordig sterk afgeraden .
Unlocker is niet wat jij bedoelt , ccleaner is echt een aanrader , ruimt ook het register op .
Let er op dat je bij de installatie niet automatisch een toolbar installeerd
Bij gereedschap kan jij hardnekkige programma's deinstaleren , bij opties - cookies kan jij aan site's gekoppelde wachtwoorden behouden . Bij opties - instellingen kan jij instellen dat de pc schoongemaakt wordt tijdens het opstarten .
Het opstarten van de pc is nagenoeg niet langzamer
Als jij door jouw backups systeemherstel niet gebruikt , schakel deze optie dan uit , anders toch af en toe toch ook schijfopruiming doen .
Hans

Als jij door jouw backups systeemherstel niet gebruikt , schakel deze optie dan uit , anders toch af en toe toch ook schijfopruiming doen .
Hans

Pas op! Bestanden backuppen is niet hetzelfde als systeemherstel. Regelmatig een image maken is dat wel, maar ik betwijfel of TS meerdere maken per week een image maakt, waar systeemherstel dat wel doet voor de systeembestanden.

beetje laat, vergeten te melden,
het unlock progje heeft z'n werk perfekt gedaan !
Verhoog bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan