gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dolfijnpaleis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2008
Berichten
1
Ik ben op zoek naar 2 scripts in java.

Ten 1e ben ik opzoek naar een java script om een kalender op me website te plaatsen maar op de kalender moet iedereen wat in de agenda kunnen zetten.
(hoeft geen login bij) :)

Ten 2e ben ik op zoek naar een java script om een chatbox op me website te plaatsen. Het liefst met inlog maar zonder reclame. Ik beschik over PHP en MYSQl.

Graag wil ik van iemand raad waar ik zuks vandaan kan halen.

Alvast bedankt en evengoed een goed weekend;)
 
voor de kalender zul je zeker een database backend nodig hebben. De kalender kun je daarom het beste in PHP maken/downloaden. Als je wilt kun je met Ajax het gebruikersgemak daarna verhogen, maar er moet zoiezo PHP bij.

Een chatbox met Javascript is ook niet de beste oplossing, aangezien je alleen het HTTP protocol tot je beschikking hebt (met Ajax) wat betekent dat je zult moeten pollen. Dat zorgt voor nodeloos veel verkeer. GMail heeft bewezen dat het ook anders kan. Het basis principe is een php pagina die nooit stopt en javascript pakketjes blijft versturen wanneer er nieuwe informatie is. Maar, de meeste servers hebben een maximum van 30 seconden voor een php script en daarnaast heb je dan nog een chat server nodig waarmee php communiceert. Dat worden dus 3 lagen, Chat server -> PHP -> Javascript. Ik zou er niet aan beginnen. Je kunt beter een Flash chatbox of een Java chatbox gebruiken. Daar heb je trouwens nog steeds een chat server voor nodig.
 
Laatst bewerkt:
Chat-software: Kijk even hier (flashchat)
Het klopt voor die software wel wat Glest schrijft: Het pollt de gebruikers ervan.

Overigens hebben wij die software gewoon werkend met meer dan 20 gebruikers tegelijk, en het werkt goed (2 mbit upload snelheid op de webserver; webserver draait apache2triad, dus (o.a.) Mysql, Php en Apache).

Goedwerkende kalender-software ben ik nog niet tegengekomen, maar zal geheid wel ergens te vinden zijn. Hopelijk kan iemand anders je daarmee helpen.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan