Gezoem bij boxen

• Onderwerp starter Onderwerp starter AODnl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AODnl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2015
Beste HelpMij-ers,

Ik heb mijn laptop aan proberen te sluiten op een HDMI en vervolgens het geluid via een 3,5 mm Jack naar een stereo.
Echter hoor ik nu een gezoem, als ik de HDMI uit de laptop haal is er geen gezoem in de boxen.
Zodra ik met de HDMI bij de laptop kom begint 'ie te zoemen.

Weet iemand van jullie een oplossing?

Bij voorbaat dank!

Geen mogelijkheid om v.a. het toestel (wat is het?) waar die HDMI in gaat een verbinding met de versterker (en wat is dat?) te maken?
Zit de adapter in het notebook?

Het is een Beamer die op een metertje of 10 hoog hangt, de leverancier is te laks geweest om een kabel van de beamer terug de versterker in te plaatsen, dus ik moet het nu maar op zien te lossen.

Adapter zat in de laptop ja, en nee de microfoon was uit. Hoorde net dat de stereo en beamer door een andere firma zijn geplaatst en dus op een andere stroomgroep zitten..

Ik denk dat ik het begrijp, maar zeker is het niet.

HDMI heeft vaak beeld en geluid.
De vraag is nu heb je audio van HDMI uit gezet ?
Zoniet dan is het zelfs bijzonder dat HD audio uit het doet.

De oplossing is dan:
Koop een verloop dat audio van HDMI uit heeft. Je hebt dan HDMI video en HDMI audio apart.
Of kies in de laptop voor standaard HD audio uit. HDMI audio doet het dan niet meer.

Succes.

De man die het aanlegde, was niet dom. Audio terug over 10 meter of meer is vragen om problemen.
Het heeft al 10 meter afgelegd in de HDMI, dus het is dan in totaal meer dan 20 meter.
Dan is splitsen bij de bron veel logischer.

HDMI geluid is digitaal en de versterker wil vermoedelijk analoog hebben, indien een HDMI aansluiting aanwezig zou je kunnen denken aan een HDMI splitter.

Die aardlus kan idd onstaan indien de versterker en beamer geaard zijn, zijn wel filters voor te koop, overigens.
Op een andere fase is niet belangrijk, de aarding is centraal in de meterkast als het goed is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan