Gezonde tempratuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennismorrenPRO

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
56
Ik heb eens gegoogeld voor een goede videokaart temp. Ik kwam tegen: Mijn videokaart word wel 100C en geen problemen en 70C is een beetje te hoog. Wat vinden jullie:D
Dit is mijn videokaart (Ati radeon X700)
Normaal:
Gpu: 40C
Gpu omgeving: 38C

Tijdens NFSMW:
Gpu: 61C
Gpu omgeving: 58C

Ik heb hem een beetje overclocked (de core van 400 naar 430 en memory van 250 naar 285)
Dus geef uw mening:rolleyes: Bedankt alvast:D
 
als er geen gevaar is ok, maar het is beetje aan de hoge kant daarnaast verkort overclock de duur van je hardware dus beter koop je dan een nieuwe vid kaart als je echt goed wil gamen
 
De temperaturen, die je laat zien zijn normaal voor een videokaart. Als deze echt tegen de 100 graden komt, zou ik maar eens kijken of de fan en koelblok wel stofvrij zijn.
 
Tempraturen die je laat zien zijn apsoluut niet schokkend voor een videokaart, is niks mee aan de hand. Videokaarten kunnen en mogen veel warmer worden als de cpu, dus met 61 graden is helemaal niks mis.
 
Ik heb eens gegoogeld voor een goede videokaart temp. Ik kwam tegen: Mijn videokaart word wel 100C en geen problemen en 70C is een beetje te hoog. Wat vinden jullie:D
Dit is mijn videokaart (Ati radeon X700)
Normaal:
Gpu: 40C
Gpu omgeving: 38C

Tijdens NFSMW:
Gpu: 61C
Gpu omgeving: 58C

Ik heb hem een beetje overclocked (de core van 400 naar 430 en memory van 250 naar 285)
Dus geef uw mening:rolleyes: Bedankt alvast:D

Oke dus zwaare overgeklokt: Nu stressed 72C en fan speed = bijna 90%. Reboot>>> Stressed: 57c Fan speed: 50-70%^? KAn een reboot helpen na een lange tijd aan?

Overclock: Atitool
Gpu speed (core): 400 --> 451
Memory: 250 --> 301
Ik schat zo'n 12%, zou dat nog goed gaan? Daarvoor (die 72c na een lange tijd aan staan voelde ik aan de chassic fan en daaruit kwam best warme lucht (van videokaart dus) Normaal is de gpu 41c. Ik laat de fan iets meer rusten> nu 47c. Zouden jullie ook zoiets hebben gedaan of willen jullie nog wat aanvullen wat hierboven of over goede temps voor gpu's? Trouwens hoe warm worden jullie gpu's stressed? (Graag ook de videokaart posten) Bedankt alvast voor alles:rolleyes: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan