GF MX 440 SE - Directx weigert

• Onderwerp starter Onderwerp starter MiMiC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MiMiC

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Ik heb net op een nieuw systeem van mij Windows 2003 Server geinstalt, en toen ik wou gaan gamen kreeg ik een melding dat ik niet genoeg videogeheugen had, ben ik gaan zoeken hoe dat kwam.

Toen bleek dat mijn directx (versie 9) mijn videokaart niet ondersteunt of iets dergelijks.

Ik kan nu nog steeds niet gamen, en opnieuw installeren etc heeft geen zin, want hij blijft het niet doen.

Zie afbeelding voor details.

1.gif

Laatst bewerkt:
DirectX ondersteunt die kaart wel, maar de drivers voor de kaart zelf lijken mij niet goed. Gebruik je de standaard drivers van Windows?

Nee, de drivers die op de cd stonden van mijn videokaart

Zijn die voor 2003 dan?

Nee, windows xp, 2000, 98 en ME

Maar het lijkt mij dat de winxp of win2k drivers het moeten doen op win2k3?

Dat zou je denken, maar dat is dus niet zo.

Volgens www.nvidia.com zijn die drivers er nog niet. Dit staat er wel

Detonator 40 is the graphics driver for all NVIDIA Graphics Processing Units (GPUs). Detonator 40 supports 2D graphics, DirectX 9, OpenGL 1.4, nView Desktop Management software version 2.0, NVRotate. NVKeystone, Digital Vibrance Control and includes a new control panel and the CineFX emulator.

DirectX9 wordt dus wel ondersteund door die kaart/drivers. Alleen nog niet voor 2003. Gebruik zolang de XP drivers, maar echt goed zal het dus niet werken.

Hij doet het al :)
Er stond een button "Enable" in me directx, toen ik daar op klikte deed hij het gewoon zoals hij moet doen :)

Nu kan ik gamen ;) en server draaien...

Thx MiMiC :P en volgende keer beter uit je oogies kijken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan