• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ghanttchart dynamisch maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvandertol

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2021
Goedemorgen,

in bijgevoegd bestand onder de tab " projectplanning" heb ik een ghantt chart gemaakt. Nu heb ik in de tab "planning" een grafiek gemaakt waarin op hoofdlijnen de planning van het project wordt weergegeven. Echter is deze niet dynamisch. Ik heb al wat met de formules zitten spelen echter wordt dan de planning niet meer zichtbaar.

Zou het mogelijk zijn om de grafiek dynamisch te maken, dus telkens als ik een taak toevoeg ook de grafiek wordt aangepast?

Meteen nog een andere vraag: zou het mogelijk zijn om ook de progressie per project fase weer te geven? Ik heb nu geprobeerd om dit weer te geven als een optelling van de percentages, echter loop ik dan weer tegen aan dat als ik een taak toevoeg deze niet meegenomen wordt in de betreffende fase. Is hier een formule voor?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

grt Patrick

Bijlagen

Ik kan het niet nalaten

Ik kan het niet nalaten. Ikzelf werk graag met grafieken binnen Excel. Ik vind het ook een uitdaging om grafieken te maken die niet standaard zijn in Excel, maar wel zeer aantrekkelijk en gebruikersvriendelijk om in te lezen. Ik deel mijn grafieken via YouTube. je kunt ze aldaar gewoon kopiëren en zelf gebruiken, of ik leer je hoe je ze daadwerkelijk zelf kunt maken.

https://youtube.com/playlist?list=PL...35bc9tngnMAIAl

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen en te hebben bijgedragen aan het gebruikersgeluk ;-)

Erik

Ja dat kan

Hoi Patrick,

Ik heb in je planning een voorbeeldje gemaakt. Je kan het flexibel maken door het relatief (in procenten) uit te drukken (zie gele tabel in tabblad "Planning").

Kijk maar in het bestandje. Bij je grafiek heb ik een balkje aangemaakt voor je 1e Taak (gele vakjes).

Ik hoop dat ik je op een idee hebt gebracht !

Vriendelijke groeten

Erik

Bijlagen

Ik zal nog eens verder kijken voor je.

Patrick,

Ik zal nog eens verder kijken voor je. Ik denk dat hier veel mensen mee gediend zijn. Ik zal wel eens een planningtje maken.

Je hoort er van.

Erik

Ha Erik,

Op zich wel een goed idee om met periodes te werken. Maar ik zie dat ik niet goed heb uitgelegd.
Ik wil graag dat als ik een taak in de tab projectplanning toevoeg, deze wordt weergegeven in de tab planning.

In de tab projectplanning wil ik eigenlijk dat als er een project fase is afgerond deze over de gehele lengte van van de betreffende taken wordt weergegeven in de tab projectplanning.
Dit lukt nu niet omdat ik bv 1 taak heb die tot 1 juli doorloopt. Ik kan dus niet simpel weg met datumverschil aan de gang want dan is de projectfase balk te kort.

Uiteindelijk is dan het doel om alleen de projectfases in degrafiek van in de tab planning te hebben en ik zo kan zien hoe de voortgang is van het gehele project. maar zo ver was ik nog niet.

grt patrick

Voorbeeld projecten planner

Hoi Patrick,

Ja dat kan wel, maar is niet eenvoudig uit te leggen. Ik dacht laat ik er dan eens een les over maken voor op mijn YouTube kanaal. Dat vergt echter erg veel tijd en duurt dus even. Maar hier toch al vast een voorbeeldbestandje. Compleet dynamische planningstool.

Ik hoop dat het je inspireert.

Vriendelijke groetjes

Erik Dijselijnck

Bijlagen

Is het in het bestand ook mogelijk om het jaar te veranderen? bv 2023? ik krijg nu een foutmelding als ik de datum bv naar 6-5 2023 verander. m.a.w hoe kan ik in het bestand het jaar van uitvoeren veranderen als een project bv doorloopt in 2023.

grt patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan