Ghost 14 ziet mijn harde schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicobolt

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Berichten
45
ik heb een tijdje geleden een nieuwe pc gekregen, een systeem van Acer voorzien van Windows Vista Premium. ik heb vervolgens het systeem aangepast naar mijn smaak en onderdelen toegevoegt die ik middels een backup wil veiligstellen. hiervoor heb ik vervolgens Norton Ghost 14 gekregen en op een externe schijf een backup gemaakt. Laatst kwam ik erachter dat er iets goed fout zat en wilde de backup terug zetten, Het probleem nu is dat Ghost 14 mijn interne harde schijf niet herkent. de harde schijf is zo'n nieuwe versie (SATA)
 
back up maken is het probleem niet, terug plaatsen wel. ghost ziet/herkent de interne schijf niet en ziet alleen de externe waar de back up op staat.
 
Hi,
Ik begrijp wel dat het restoren niet werkt maar zie het restoren als het omgekeerde proces van backuppen, vandaar de vraag!
Ik neem aan dat je met backuppen het maken van een image bedoeld ?
Als je een image maakt start je op vanaf CD, je geeft aan welke partitie je wilt backuppen
en je geeft aan waar die naar toe moet worden geschreven.
Dus moet je de SATA schijf hebben gezien, anders kun je geen backup maken.

Waarom zou je dan bij restoren, waarbij je weer opstart van CD, geen SATA schijf zien?
grtz gerrit
 
klopt wat je schrijft alleen ik wil dus de C partitie herstellen. ghost zegt nu dat dat niet kan omdat de backup daar al staat want ghost zegt dat mijn externe harde schijf C is en de SATA schijf wordt niet getoont als optie. als ik de externe afkoppel en ghost opnieuw laat zoeken zegt ie dat hij geen harde schijf gevonden heeft niet als bron niet als doel. omdat mijn versie van ghost iligaal is kan ik Norton zelf niet om hulp vragen. ik snap het ook niet, maar kennelijk kan ik wel een backup maken maar nooit terug plaatsen.
 
heb gisteravond een nieuwe backup gemaakt maar nu op de D partitie van de SATA schijf. na voltooing heb ik de Boot CD erin gelegt en opdracht gegeven om mijn pc te scannen voor fouten. onderdeel van het ghost progje. ik heb een cardreader in mijn pc en het progje laat die zien als scan object en de Boot CD, maar niet de SATA schijf. dit is toch een basis onderdeel en staat gewoon los van een terug te zetten back up.
 
Jij hebt ghost geïnstalleerd onder windows en maakt vanuit het draaiende systeem een backup.
Daarna ga je vanaf CD booten (dat is een andere manier dan bij het maken) en zie je de SATA schijf niet.

Als ik google op GHOST en SATA zie ik meer van dit soort problemen, maar weinig oplossingen!

Ik gebruik namelijk ACRONIS ik boot van CD en maak dan een backup.
Als ik de backup terug wil lezen boot ik weer van CD en plaats de backup terug.

Kijk, en dat was mijn eerste vraag,
"hoe heb jke die backup gemaakt dan?"

Ik vond het al vreemd dat je de schijf wel zag bij het maken maar niet bij het teruglezen.
Maar dit komt omdat je het op verschillende manieren doet.
Probeer een een ander programma.

grtz gerrit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan