ghost 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

dacrimson

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
Hallo,

Ik heb het volgende probleem.
Ik wil norton systemworks gaan kopen aangezien 1 pc op het internet toch beschermd moet worden en ik graag het proggie ghost gebruik en de prijs van 99,- best goed vind voor zo'n groot pakket.
Alleen nu heb ik de volgende vraag ik wil alleen ghost gebruiken van het pakket op een tweede pc maar dan moet ik nog eens ghost kopen voor een prijs van iets van 80 euro :(

Kijk dat schiet me nu in het verkeerde keelgat.
Ik weet dat bij de oude ghost je dit proggie kon gebruiken zonder dat dit te zien was op je pc.
Maar ik heb nu met ntfs schijven te maken en dan moet ik toch echt de nieuwe ghost gebruiken.
Kan ik de ghost gebruiken zonder dat dit een licensie probleem word of laat ik het zo zeggen zonder dat het te zien is. Al moet ik het proggie ghost er af halen na de back up dan zou ik er toch nog tevreden mee zijn.
Het gaat me er maar om dat ik een back op op dvd heb staan.

Ik vind de verhouding van het gehele system works pakket en alleen ghost niet fair.

Misschien dat iemand me hier een goed antwoord op kan geven ik wil namelijk graag ghost twee keer gebruiken.

Bedankt,

Je kan met Norton Ghost "rescue" diskettes maken.
Deze kan je, dacht ik, gewoon op een andere pc gebruiken.

Ik heb Norton Ghost(Ghostpe.exe) op een floppy staan en gebruik deze op meerdere pc's thuis.:)

PS Norton Ghost is, volgens mij, ook als los programma te verkrijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat Crash zegt is een goed idee heb ik even voor je uitgeprobeerd met Ghost 2003
Ik heb gekozen voor de standaard bootdisk dat is maar 1 floppy.
Eerst opstarten met een gewone bootdisk met cdrom ondersteuning (anders herkent Ghost je brander niet)
dan de Ghost bootdisk er in en typ je achter de A: prompt autoexec en ram je op enter dan kom je in het Ghost scherm
1 local(drive) - 2 partition - 3 image daarna moet je zelf bepalen waar het naar toe moet en onder Dos heb je niks meer met licenties te maken om dat Ghost niet op die tweede comp staat.
Op die manier kan je een backup branden en ook weer terug zetten.(tover program)
Ik hoop voor je dat het ook met NTFS werkt anders heb ik dit helemaal voor Jan Joker zitten typen met 1 vinger
Maar dan kan een ander je wel verder helpen (denk ik)
Succes.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor de reacties.
Ik was al van plan het vanaf een diskette te doen alleen Ghost 2003 geeft me dan een melding dat ik er aan moet denken dat ik het maar voor 1 pc mag gebruiken. Ik ga dit gewoon eens proberen want ik wil geen gelazer krijgen met instanties aangezien deze pc in een kantoor staat.

Overigens is het zo dat ghost alleen bijna net zo duur is als het hele systems work pakket en dat slaat naar mijn idee nergens op :(
Als het nu 25 euro meerprijs is als je het pakket koopt dat zou ik geen probleem vinden.
In ieder geval bedankt voor de reacties ik ga het uit proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan