ghost en NTFS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankflyer

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Wie weet raad.
Omdat ik windows XP home wilde upgraden naar windows XP proffesional had ik voor de zekerheid een Ghost gemaakt van de oude situatie (c paretitie)
Deze ghost had ik gemaakt in een nieuwe partitie.
Ik heb dus 3 partitie,s op 1 hd van 120 GB.
de c: en de e: (waar dus die chost op staat) hebben het bestands systeem NTFS.
Ik heb nog de Ghost op integriteit gecontrolleerd en dat was goed.
Nu het probleem.
Die upgrade ging helemaal verkeerd, muis en toetsenbord reageerden niet meer en nog meer deed het niet meer.
Nou dacht ik, dan maar via de chost recovvery disk die chost terugzetten.
Mooi niet.
hij zet voor 50 % terug en dan geeft hij een fout nr. 25003 en gaat niet verder.
Naspeuren leert dat het te maken heeft met de defragmentatie van de oorspronkelijke c:.
die is nu anders en dat pakt Norton ghost niet.
een test op de ghost leert dat nog wel degelijk het bestand intakt is al zitten er wel een hoop mbr standaard files tussen.
"wie heeft er nog een goede tip.
Ik ga nu proberen de c: fat 32 te fdisken en weer proberen om de boel terug te zetten.

gr. Frank

Het heeft inderdaad met een NTFS-fragmentatie probleem te maken. Kijk hier voor oplossingen.

Groetjes,
Bennie

Bennie, bedankt voor de snelle respons.
Uiteraard had ik die al gehad.
Ik weet nog niet hoe verder.
Wellicht de c; weer opnieuw inrichten en dan nog eens via windows chost draaien.

gr. John

Bennie weet jij of je met Norton Ghost, (dus de volledige versie in een windows XP omgeving) de ghostbestanden in kunt zien, zodat je toch nog files kunt terughalen.

gr. Frank

Wat je kunt doen is XP home er weer opzetten, gewoon zo kaal mogelijk. Dan de Ghost terug zetten.

Groetjes, Peter

Geplaatst door Frankflyer
Bennie weet jij of je met Norton Ghost, (dus de volledige versie in een windows XP omgeving) de ghostbestanden in kunt zien, zodat je toch nog files kunt terughalen.

gr. Frank

Dat moet lukken met "Ghost Explorer". Kijk daarvoor hier.

Groetjes,
Bennie

Bennie,
dat terugzetten blijft niet erg lukken, maar inderdaad kan ik via ghostverkenner bij al mijn bestanden.
Gelukkig want het was nogal wat.

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan