ghost en raid

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekky29

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 jan 2004
heb nu een vraag zit te denken om ghost te kopen
gezeur met win xp activeren :evil:
gaat dat wel een image maken van twee schijven die als raid 0 staan
dus als een geformateerd zijn en functioneren

Geen probleem ermee.
Ik heb hier ook twee schijven in Raid 0 staan en maak gewoon een Ghost-image daarvan.

Ik heb nu ook een RAID 0 maar wanneer ik een backup(ghost2003) probeer te maken dan krijg ik een blauw scherm met:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

SI3112r.sys-address F7783AFB base at F777C000 datestamp 3ed7e3b9

Ik heb het nu 3x geprobeerd.

Enig idee wat dit kan zijn????

edit: Ik lees net een bericht van saldos dat het niet mogelijk is:confused:
Is er een andere manier om een backup te maken van mijn c:\ partitie?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door hjllo
Ik heb nu ook een RAID 0 maar wanneer ik een backup(ghost2003) probeer te maken dan krijg ik een blauw scherm met:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
SI3112r.sys-address F7783AFB base at F777C000 datestamp 3ed7e3b9
Ik heb het nu 3x geprobeerd.
Enig idee wat dit kan zijn????
edit: Ik lees net een bericht van saldos dat het niet mogelijk is:confused:
Is er een andere manier om een backup te maken van mijn c:\ partitie?

Het klopt dat Ghost niet met Raid werkt over het algemeen. Zie hier:
http://service1.symantec.com/SUPPOR...882566f10077bfd2?OpenDocument&src=bar_sch_nam

"Ghost and RAID
Ghost is not compatible with computers that use RAID. That is, Symantec Ghost 8.0 and earlier, and Norton Ghost 2003 and earlier, do not support RAID controllers on computers that are being imaged. In addition:
Ghost does not work with software level RAID.
Although Ghost might work in some limited circumstances with hardware level RAID, Symantec does not support using Ghost for cloning hardware level RAID drives.
Ghost does support cloning drives that have had RAID removed, such as after you break a mirrored set."

Maar er is nog een kans voor je.
Uit eigen ervaring weet ik namelijk dat DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL komt omdat er een stukje hardware is niet niet werkt met de software die je gebruikt.
Dus wat ik zou doen is dit: verwijder alles wat aan de pc zit zoals scanner en printer en webcam.
Open daarna je pc en verwijder de modem, netwerkkaart, tv kaart, de tweede cd-rom speler etc.
Dus met andere woorden zorg er voor dat je alleen de minimale randapparatuur hebt op je pc zoals je monitor en verder helemaal niets anders.
Kijk dan of het je lukt om een backup te maken.

Succes.

hoop maar dat het bij wel lukt welke controller gebruik jij crash

Ik zou net NIS instaleren maar ook dit werkt niet,tijdens een reboot kreeg weer een blauw scherm en nu moest ik in de veilige modus een aantal capriolen uithalen om XP weer normaal te laten booten.

Is symantec software helemaal niet compattible met RAID?

ik heb nis ook en raid 0 werkt prima
en van ghost weet ik nog niet krijg het pas volgende week

Geplaatst door gekky29
hoop maar dat het bij wel lukt welke controller gebruik jij crash
Ik heb een GigaRAID controller chip op m'n moederbord zitten.

Dit heb ik dus gehad,ik ga de RAID config weer ongedaan maken,zodat ik zonder problemen een backup ed. kan maken.Ik zie meer nadelen dan voordelen van RAID.

dd

Hoi,

al ben ik zelf overtuigd Windows en Ghost aanhanger, misschien is het interessant om eens te kijken naar DD.
Dat is een Linux tooltje dat in de meeste Linux distributies al aanwezig is. En gratis.
En bovendien de enige (!!) tool die aan de strengste eisen van de FBI forensic dept. voldoet.
Petje af, Linux !
Voor zover ik kan vinden dien je weliswaar op een bootmedium je raid/scsi te zetten... maar... DD zou wel met RAID 0,1,5 etc overweg kunnen.
Ik hoop dat er in dit forum Linux mannen zijn die je er meer over kunnen vertellen.

Groeten,
Rijk

ps mijn eerste post - be gentle ;-)
ps "Email Notificatie: Er word een email gestuurd naar jouw " - valt iemand hier iets op ? ;-))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan