ghost image en xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

rieny

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2002
Hallo

ik heb nu op mijn pc xp staan heb 2 harde schrijven wil nu een ghost image maken van mijn c schijf naar mijn d schijf. Op mijn d schijf staat ghost maar hij pakt hem niet
hoe kan ik wel een image maken met ghost??

Hoe bedoel je met " hij pakt hem niet"? Krijg je een foutmelding?Met welke ghost versie werk je?

Hoe heb je het geprobeerd? Iets meer info is wenselijk.;)

Laatst bewerkt:
Hoi

Een uitleg over hoe je Ghost gebruikt vind je op wintips.nl
Je kunt hier ook het programma Ghost downloaden, maar bij mij werkte dat niet met Win XP.
Versie 2002 of hoger is dan een oplossing.

Zorg ervoor dat je een gewone muis aangesloten hebt (Een draadloze muis werkt niet in DOS).

Succes :thumb:

Met de nieuwere versies van Ghost kun je een image maken terwijl je in windows werkt. Ik meen dat oudere versies inderaad onder Dos moesten.

Terugzetten is via Dos veiliger meen ik. Dan kun je ghost met de pijltjes-toetsen besturen.

Je kunt hem daar niet downloaden want het is geen freeware programma;) Maar de uitleg is daar wel duidelijk.

Laatst bewerkt:
Tip

Wat ook een alternatief is is het programma Image Maker van PowerQuest wat je gewoon in Windows kunt draaien.

@ Tanja
De versie 2002 werkt nog steeds in DOS.
Met 2004 zit je gewoon onder Windows.
Het probleem van dat programma Ghost op de site Wintips zat hem dus in de bediening. Met alleen de pijltjestoetsen kom je er niet uit. En een muis werkte in die versie ook niet, wat dus wel gaat met die versie 2002.

welke versie van ghost kan ik het beste hebben??en weet iemand waar ik die kan downloaden?ik heb geen kazaa lite meer heb daardoor een virus opgelopen. Ik denk dat de ghost die ik had voor 2002 is start hem niet op ivm dos.

touwens bedankt voor alle reactie's nou ik hoop iets te horen wat voor ghost ik moet hebben

Hoe je aan ghost kan komen mogen we je niet vertellen. Dat zijn de huisregels van helpmij. Je mag er ook niet naar vragen;)

Warez:
Onder warez valt: illegale software, crack's, serienummers, kortom dingen waar je normaal gesproken een licensie voor nodig hebt.
Je mag dus nooit warez plaatsen op de site (dus ook geen link's of bijlage's die warez bevatten!).
Naar warez mag je nooit vragen!
Je mag wel over warez programma's praten (als iets je niet lukt met het programma),
maar absoluut geen link(s) plaatsen naar waar je het vandaan hebt!

huisregels

Norton Ghost is niet gratis evenals Powerquest.

Laatst bewerkt:
De nieuwste is natuurlijk het beste (lijkt me wel tenminste) 2004 is er al.

Die werkt zeker goed met xp.

Hallo rieny,
Sorry dat ik wat laat reageer op je vraag.
Als je naar de volgende site gaat vind je hier een mini curcus Ghost.
Zelf heb ik hier heel veel aan gehad.

http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?artikel=290&art=yes

De curcus bestaat uit 3 delen.
Zoals ik het lees heb je programma Ghost op schijf D staan.
Als dat zo is zet hem dan op schijf C in Program Files.
Van hieruit kun je backup maken van je C schijf en op schijf D laten zetten.
vr gr Cor

Laatst bewerkt:
@Cor 63, waarom moet hij eigenlijk op C staan, en in de program files? Ik had Norton op G staan, en maakte ook een image van C naar G. Geen probleem. Je hoeft alleen in windows Ghost.exe aan te klikken.

Het enige wat niet mag is een partitie naar dezelfde partitie wegschrijven (dus van C naar C bijvoorbeeld)

Of heb je zelf problemen ondervonden als hij op een andere partitie staat?

Tanja je hebt gelijk vanuit c start hij ook niet op is ook niet toegaanbaar voor ghost heb nog steeds geen norton ghost 2003

Het is toch echt belangrijk om aan Norton Ghost te komen:D Anders komen we niet verder. Misschien dat je buren of kennissen hebt die je eraan kunnen helpen? Of kunnen helpen om eraan te komen?

Hallo tanja1968,
Bij mij kwam Ghost automatisch in program files te staan.
Ik had naamlijk een geintergeerd programma gekocht.
Hierin zat Internet Security-System Works-Ghost (Norton)
En zo doende kwam Ghost op schijf C.
Niet wetende dat het ook anders kan.
vr gr Cor

ik heb wel ghost maar kan niet op xp moet aan nieuwe komen lastig hoor henb kazaa er af gehaald was onwijs veel troep wat ik daarvan binnen haalde heb jij een idee

Geplaatst door Tanja1968
Het is toch echt belangrijk om aan Norton Ghost te komen:D Anders komen we niet verder. Misschien dat je buren of kennissen hebt die je eraan kunnen helpen? Of kunnen helpen om eraan te komen?
:D

Is het misschien bekent dat voor Ghost ook opstart diskette of cd nodig hebt
vr gr Cor

Geplaatst door Cor 63
Is het misschien bekent dat voor Ghost ook opstart diskette of cd nodig hebt
vr gr Cor

Hoe bedoel je dat Cor? Ik weet wel dat het met terugzetten altijd veiliger is om het via dos te doen. Dus dan is een opstartdiskette wel makkelijk.

Ik weet niet of het eigenlijk mogelijk is om het image terug te zetten vanuit windows. Ik heb het 1x geprobeerd, maar alles liep fout en vast.

Nu doe ik dus via dos:
g:\ghost dat is alles:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan