Ghost vraagt disk 1???

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Hallo,
Na een schone herinstallatie ook Ghost (onderdeel van NSW 2003) weer willen installeren. Helaas, tijdens de installatie wordt disk 1 gevraagd. Welke schijf wordt hiermede in vredesnaam bedoeld? Vóór de herinstallatie heeft Ghost wèl gedraaid. Ra, ra? Norton wordt wel steeds installatie-onvriendelijker naar mijn idee althans.
NSW 2003 gaf ook al de nodige problemen.
Wie, o wie?

Pimpernel

Twee opties;

1. Het systeem was niet leeg toen je opnieuw installeerde.
2. Per ongeluk tracht Ghost meteen een image te draaien.

Mogelijk derde is hoe heb je geinstalleerd?

Beste Sigma,

Zoals ik al aangaf, het betrof de herinstallatie na een schone herinstallatie van Windows ME. Dàn wordt er ergens naar disk 1 gevraagd. Omdat ik absoluut geen idee heb wat hiermee bedoeld wordt, is dit steeds einde verhaal. Alles van NSW 2003 was grondig verwijderd. Alleen Ghost valt niet meer te herinstalleren.
Wat bedoel je met "hoe is dit geïnstalleerd?"? Gewoon van de installatie-CD. Deze vraag begrijp ik (helaas) niet goed.

Pimpernel.

Wat ik bedoel is; Heb je geformateerd alvorens te installeren.

Kijk hier eens .

Heb jij ook twee bestanden gekregen.
1 met de extensie GHO (+- 2.097150 Kb) en de andere met GHS deze varieerd is het overige nog te kopieren deel.

Beste Sigma,
Met schone herinstallatie van Ghost bedoelde ik dat na alles van NSW verwijderd te hebben (ook in het register) het station d: waarop het stond gedefragmenteerd èn de vrije ruimte gewist was. Niet geformatteerd dus.

Beste P.last,
Van het genoemde is mij (nog) niets bekend, in ieder geval niets hiervan gezien.

En een programma dat zomaar spontaan een image aanmaakt? Brrr! Ik werk meestal met PQ Drive Image 5.0 en heb daarmee niet dergelijke lastige toestanden. Gewoon, simpel en eenvoudig. Maar Ghost zit nu eenmaal in dat pakket en tja, dan kan ik het nooit nalaten het uit te proberen. Nu eenmaal onderzoekend van aard.....

Maar toch bedankt voor 't meedenken, we blijven ervoor gaan!

Probeer eens te formateren en dan je computer opnieuw te installeren.
Installeren met de XPcd en niet met een image.
Je probleem zal dan opgelost zijn.

Kijk, dàt bedoel ik nu met installatie-onvriendelijk: als je moet gaan formatteren om een programma werkend te krijgen. Overigens is nu ook Anti-virus uit het menu verdwenen, zgn. vanwege de licentie-afloop pal na de jaarwisseling? Het programma is pas 9 1/2 maand in mijn bezit en dus nog lang geen jaar geïnstalleerd. Lekkere jongens daar bij Symantec! Ik heb daar ook géén korting voor gekregen.

Uiteindelijk is het tòch gelukt om èn Ghost geïnstalleerd te krijgen èn NAV weer werkend. Dit door alles nog grondiger te verwijderen dan de eerste keer. Dit houdt in dat NSW 2003 eerst geheel verwijderd is, daarna \rnav2003.exe + nog \symcln.exe (overbodig!) gedraaid, vervolgens het betreffende station gedefragmenteerd en de vrije ruimte vanaf de CD-rom grondig gewist. Toch wordt hiermee niet alles gewist want het register wemelde nog van de NSW-registraties. Dit veroorzaakte kennelijk ook de fout waarom Ghost niet geïnstalleerd kon worden. Bewerktijd register: ruim 2 uur! Honderden sleutels, waardes, etc. moeten verwijderen, een hels karwei! Maar alles werkt weer!
Formatteren is dus niet noodzakelijk!

Pimpernel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan