ghost

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hoi,

Ik wil XP weer opnieuw installeren. en nu zo dat als ik op een gegeven moment weer alles opnieuw wil installeren ik dat met een druk op de knop kan doen.

Een image dus....

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen?

Ik heb wel ghost 7.0 maar snap daar geen snars van:-(

thnx kompas

Een ghost image werkt voor zover ik weet alleen als je meerdere partities hebt. Je maakt dan een image VAN PARTITIE C: NAAR bv D: . Dit wordt opgeslagen als een .gho bestand. Geef het bestand een duidelijke naam. Bv image 5-11.gho

Ik weet niet hoe het met versie 7 zit, maar oudere versies kun je vanuit Dos weer terugzetten. Zorg dat ghost.exe op D: staat. Die kun je weer aanroepen vanuit Dos.

Het beste is om een "schone" installatie met je favoriete programma's en internet te installeren. Dus zorg dat je geen foutmeldingen of spyware hebt. Dan hou je altijd een schoon image.

Heb je daarna nog veel geinstalleerd en is je pc nog schoon, dan kun je weer een nieuw, up to date, image maken.

Succes! En let goed op welke partitie je kiest, en waar je hem terugzet, anders overschijf je partities.

Laatst bewerkt:
Met de ghost van tegenwoordig kan je ook gelijk de image naar cd-r of dvd toe schrijven en er een opstartbare cd-r of dvd van maken.

Dat naar cd-r schrijven kon al met ghost 2001,ik heb ook nog een dos versie liggen en daar kan het ook al mee.

Geplaatst door vanschagen
Dat naar cd-r schrijven kon al met ghost 2001

Maar hier gaat het over ghost 7. Die lijkt me een stuk ouder, en misschien is er geeneens een brander aanwezig :)

Misschien heeft de topicstarter wel 2 partities en kan vast gaan oefenen.:D

Ik ben nu in ieder geval door jou op de hoogte van de nieuwe mogelijkheden:thumb:

Laatst bewerkt:
Wat om te lezen
Lees ook de vervolg artikelen.

Houdt er rekening mee dat ghost 7 Niet gestart kan worden vanuit Win XP, wel vanuit win 98 en ME, voor Xp, NT en win 2k moet je naar DOS

Suc6

Groeten Neleke

Geplaatst door neleke
Houdt er rekening mee dat ghost 7 Niet gestart kan worden vanuit Win XP, wel vanuit win 98 en ME.
Groeten Neleke

Met een opstartdiskette kan Ghost 7 toch ook vanuit Dos gestart worden? Tenminste, als ik het mij goed herinner.:)

Geplaatst door Tanja1968

Met een opstartdiskette kan Ghost 7 toch ook vanuit Dos gestart worden? Tenminste, als ik het mij goed herinner.:)

Dat kan ook!!!!!!!
Dat moet zelfs als je een image wilt maken van XP

Groeten Neleke

okay dank jullie wel. Het is al iets duidelijker geworden.
Ik heb dus ghost 7.5 en meerder partities.

wat ik niet begrijp is hoe je een image op 1 cd kan krijgen? Stel ik heb een schone installatie win XP en alle sp's en drivers. Eveneens met acrobat reader en dat soort standaard must have's. Dat kan toch niet allemaal op 1 (bootable) CD!!?

Hoe zit dat precies?

thnx en goede avond verder

kompas

als het niet op 1 cd-r kan vraagt ghost vanzelf wel om een nieuwe cd-r hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan