gif maken van foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

lokoloko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jan 2002
Berichten
3.501
Hallo mensen, de laatste tijd zie ik veel gif plaatjes op het internet van foto's gemaakt en nu heb ik dit ook vaker geprobeerd maar dan worden de kleuren minder mooi (256) het lukt me dus niet om de kwalteit te behouden van het origineel, het moet wel kunnen want ik zie t bij de gifs op het net. Weet iemand hoe ik dat wel kan ?
Bedankt
 
Hoe heb je dat geprobeerd want volgens mij ligt het er een beetje aan welk programma je ervoor gebruikt
 
Ik heb er diverse programmas voor gebruikt maar ik krijg altijd alleen de keuze uit 256 of grijswaarden etc weet jij misschien een geschikt programma waar jij van weet dat dat wel kan?
 
Je kan gifs mooi maken met bijv. Photoshop of Paint Shop Pro, maar dit zijn heel erg dure programma's.

Wijnands
 
Ik gebruik daarvoor Adobe Photoshop, maar dat is niet het goedkoopste. Ook bij adobe is het maximale aantal kleuren 256, maar daar blijft de kwaliteit wel goed. Heb je het al geprobeert met Irfanview? Dat blijkt een goed programma te zijn, maar ik heb het zelf nog nooit gebruikt. Wel geprobeert maar het installeren lukte niet.

EDIT: En de link: http://www.irfanview.com/
 
De programmas zijn t probleem niet die heb ik allemaal, maar al die gif programmas gaan maar tot 256 kleuren terwijl ik gifs zie op t net die wel perfect zijn, hoe hebben ze die dan zo gemaakt want uiteindelijk zal je er toch een gif van moeten maken en dan verliest t zijn kleur weer en dat is wat ik niet goed snap hoe ze dat dan doen ....
 
Geplaatst door lokoloko
de laatste tijd zie ik veel gif plaatjes op het internet van foto's gemaakt
Ik zie op internet maar weinig gif's die van foto's zijn gemaakt.
En de reden daarvoor geef je in je vraag al aan: foto's bestaan uit duizenden kleuren en gif's hebben een maximum van 256 kleuren.
Daarom wordt voor foto's bijna altijd het jpg-formaat gebruikt, dat miljoenen kleuren kan weergeven.
Het gif-formaat is meer geschikt voor getekende afbeeldingen, omdat die veel minder kleuren bevatten.
Je schrijft ook niet in je vraag waarom je gif wilt gebruiken.
Als je transparantie wilt toepassen kun je beter png kiezen.
Dat formaat ondersteunt transparantie, maar heeft geen kleurbeperking.
Nadeel t.o.v. gif is een grotere bestandsomvang.
Als je bewegende afbeeldingen (animated gifs) wilt maken, dan kan dat weer niet met png omdat dit formaat niet uit meerdere afbeeldingen kan bestaan.
Als je animated gif's wilt maken, ben je dus aangewezen op het gif-formaat en op 256 kleuren.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan