Gigabit snelheid wordt niet gehaald

Status
Niet open voor verdere reacties.

_ShaiHulud_

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2002
Hallo,

Ik heb laatst een Synology CS407 cube station gekocht. Dit is een harddisk station die middels een gigabit verbinding zou moeten kunnen functioneren met mijn PC.
De connecties met Cat6:
CS407 <=> 3Com Switch (type 3CGSU05) <=> PC
De switch zelf hangt aan een Draytek vigor 2200VG die maar 100Mbit is.
Het resultaat is dat ik maar 10% performance zie in mijn taskmanager (netwerk tab).

Hoe kan ik hogere snelheden halen? De MTU staat op 1500 in alle apparaten.
Ik gebruik geen jumbo frames dus. Ik weet niet of dit zou helpen enof de connectie met de vigor dan niet meer werkt.

Enige tips?

Martijn

3-Com: http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=features&pathtype=purchase&sku=3CGSU05
CS407: http://www.synology.com/enu/products/CS407/index.php
PC: Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
Draytek: http://www.draytek.nl/

Zowel je CS407 als de PC krijgen beide een ipadres van de Vigor want die werkt als DHCP. Zover ik kan bedenken loopt het verkeer dus evengoed via de Vigor en niet alleen door de switch en loop je tegen de beperking op van de 100 MB verbinding.

Zowel je CS407 als de PC krijgen beide een ipadres van de Vigor want die werkt als DHCP. Zover ik kan bedenken loopt het verkeer dus evengoed via de Vigor en niet alleen door de switch en loop je tegen de beperking op van de 100 MB verbinding.

Lijkt mij van niet:

Kijk maar naar het volgende plaatje:

+--------------------+ -> PC
+ 3com switch + -> CS
+--------------------+ -> Draytek

Alles lijkt mij dus door de switch te gaan (komt ook overeen met wat de topic-starter schrijft).
Het feit dat zowel de CS als de PC een ip-adres zouden krijgen van de Draytek heeft verder geen invloed op de onderlinge communicatie tussen de pc en de CS, want dat gaat door de switch.

Beter zou zijn als de topic-starter een enorm bestand op de CS zet, en dan kijkt hoe het met zijn netwerkperformance zit op het moment dat hij datzelfde bestand weer van de CS naar de PC kopieert.

Tijs.

Beter zou zijn als de topic-starter een enorm bestand op de CS zet, en dan kijkt hoe het met zijn netwerkperformance zit op het moment dat hij datzelfde bestand weer van de CS naar de PC kopieert.

Tijs.

Heb ik net even gedaan.
Van PC naar CS is 14% (8Gb file)
Van CS naar PC is 21% (6Gb file)
Ik kan eventueel een screengrab ervan posten maar dat zegt niet meer dan hierboven.
Die eerder genoemde 10% is als ik diverse bewerkinging op files doe op de CS.

Overigens ik heb een static ip netwerk en de PC draait op XP pro (UK).

Laatst bewerkt:
Time het ook eens (oftewel: Start kopieeractie, en kijk wanneer gearriveerd op bestemming).
Deel grootte bestand door tijd die het kopieren geduurd heeft. Je hebt dan een indicatie hoeveel MByte/Sec er gehaald is.

Let erop dat in een Megabit netwerk een effectieve transfer van 100 MByte /s toch wel het uiterste maximum is tussen 2 knooppunten in het netwerk.

Helaas heb ik verder geen benchmark-gegevens waarmee je kunt vergelijken.

Tijs.

CS->PC 7m25s = 445sec
17:24:00
17:31:25
7.84 GB (8,429,326,336 bytes) = 18.06 MiB/sec

PC->CS 11m07s = 667sec
17:34:00
17:45:07
7.11 GB (7,640,152,064 bytes) = 10.92 MiB/sec

Niet erg snel dus.

18.06*8=145Mbit/s
10.92*8=87Mbit/s
Er vanuitgaande dat er 1000Mbit/s beschikbaar is gebruik ik dus maar 14% en 8% van de bandwidth.

Laatst bewerkt:
Ik ben het met je eens dat er sprake is van teleurstellende snelheden.
Helaas heb ik geen directe tip voor je; hopelijk heeft iemand anders wat tips.

Tijs.

Heb je je netwerkpoorten vast op gigabit gezet of staan deze op automatisch?

Heb je je netwerkpoorten vast op gigabit gezet of staan deze op automatisch?

@dvanleur: Hier had ik ook aan gedacht, maar als de snelheid teruggevallen zou zijn naar 100 mbit/s, dan had onderstaande snelheid van 18 Mbyte /s niet gehaald kunnen worden, lijkt mij??

CS->PC 7m25s = 445sec
17:24:00
17:31:25
7.84 GB (8,429,326,336 bytes) = 18.06 MiB/sec

Tijs.

Als de TopicStarter Vista gebruikt, kan misschien volgende tip nuttig zijn (experimenteren of het zo is, bron is deze link):

Vista users! Disabling TCP/IP Auto Tuning helped for some people
Click Start.
In the box at the bottom, type CMD and do NOT press Enter. You should see CMD come up on the list as shown below:

CMD shows when you type CMD in the box below
RIGHT-click the icon and click "Run As Administrator"
A "User Account Control" box should spring up. Click Continue
Type this into the prompt: netsh int tcp set global autotuninglevel=disable
You should get a "Ok." response.
Restart your system.

Tijs.

Als de TopicStarter Vista gebruikt, kan misschien volgende tip nuttig zijn (experimenteren of het zo is, bron is deze link):

Tijs.

Nee geen vista. XP pro. De CS gebruikt linux geloof ik maar is ingebakken.
De switch zou automatische de snelheid moeten selecteren die beschikbaar is.

Heeft iemand wat verstand van het opschroeven van de MTU naar jumbo frames?
heeft dit tot gevolg dat het internet niet meer werkt vanwege het standaard frame van 1500?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan