Gigabyte 7VAXP Ultra

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkIII

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2001
Hoi allemaal.

Ik heb dit moederbord van de week gekocht en ik heb hem nu ingebouwd. Draait allemaal als een trein, maar ik heb 1 probleem.

Het moederbord heeft 4 IDE poorten.
Ikzelf heb 6 schijven 1 dvd en 1 brander.
Komt heel mooi uit dus.

Het probleem is dat als ik alles aansluit mijn windows xp ( ook bij nieuwe installatie ) niet meer doorstart.
De opbouw is als volgt

IDE 1 : 2 x HD 40 Gb
IDE 2 : DVD , Rewriter
IDE 3 : 2 x HD 40 Gb , 80 Gb
IDE 4 : 2 x HD 80 GB

Allemaal maxtor

Haal ik 1 willekeurige schijf van de IDE 3 of 4 dan start mijn windows weer normaal door.
Doe ik dit niet dan blijft dat balkje van het windows xp opstartscherm constant doorlopen.
Ook de veilige modus kom ik dan niet in.

O ja, alle schijven zijn allemaal goed ingesteld en ze worden overal in de bios goed herkend.
Ook staat de IDE 3 + 4 in de bios ingesteld op ATA en dus niet op RAID ( logisch ).

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem.
Ik wil namelijk nu niet weer een IDE kaart gaan gebruiken omdat ik daar speciaal dit moederbord voor heb gekocht.

Alvast bedankt.

Start het ook goed op als je een van de andere dingen eraf haalt, bijvoorbeeld je dvd-speler?

The 7VAXP-A Ultra brings some excellent IDE support to the table. Firstly, the Primary and Secondary IDE connectors support two channels each, or up to four IDE drives in total (this includes ATAPI devices and hard drives).

The IDE RAID PDC20276 controller powers the third and forth IDE connectors present on the PCB. Both the third and forth IDE connector support two channels each, or up to four IDE drives; this is exactly how the Primary and Secondary IDE connectors work, expect that the PDC20276 controller doesn't allow the third and forth IDE connectors to support ATAPI devices (e.g. CD/DVD ROM drives), only hard drives. This is a common limitation of IDE RAID controllers, though it shouldn't be too much of an issue if you don't need more than four optical drives in your system.

wat info

Als ik 1 apparaat loskoppel , maakt niet uit welke dan start de pc wel gewoon door.

Ik heb de DVD en de Brander ook al op IDE 3 en 4 aangesloten en deze werken hier wel gewoon op.

Maar met 8 Apparaten start hij gewoon nog steeds niet door.

Gezien het verhaal van pete1 zal er niets anders op zitten dan 1 ding weg te laten. Anders zul je toch een apparte kaart moeten gebruiken.

Maar dat verhaal van Pete verteld toch dat er op IDE 3 en 4 gewoon 4 harde schijven op aangesloten kunnen worden.

En dat er op IDE 1 en 2 4 apparaten zoals cdroms en schijven kunnen worden gehangen.

Hang je OS hdd eens aan IDE 3 en maak deze in de bios first boot device.

Zelfde soort probleem gehad met een ga-7dxr en deed het zo wel.

Als je je rewriter en dvd eens verdeeld over ide1 en 2.
Beiden als slave.Wat doet die dan?

Ik heb geprobeerd om de opstartschijf op ide3 te hangen maar ook dit zonder resultaat.

Vrijdag ga ik meteen even het idee van Rob proberen.

In ieder geval al allemaal bedankt voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan