Hoi allemaal.
Ik heb dit moederbord van de week gekocht en ik heb hem nu ingebouwd. Draait allemaal als een trein, maar ik heb 1 probleem.
Het moederbord heeft 4 IDE poorten.
Ikzelf heb 6 schijven 1 dvd en 1 brander.
Komt heel mooi uit dus.
Het probleem is dat als ik alles aansluit mijn windows xp ( ook bij nieuwe installatie ) niet meer doorstart.
De opbouw is als volgt
IDE 1 : 2 x HD 40 Gb
IDE 2 : DVD , Rewriter
IDE 3 : 2 x HD 40 Gb , 80 Gb
IDE 4 : 2 x HD 80 GB
Allemaal maxtor
Haal ik 1 willekeurige schijf van de IDE 3 of 4 dan start mijn windows weer normaal door.
Doe ik dit niet dan blijft dat balkje van het windows xp opstartscherm constant doorlopen.
Ook de veilige modus kom ik dan niet in.
O ja, alle schijven zijn allemaal goed ingesteld en ze worden overal in de bios goed herkend.
Ook staat de IDE 3 + 4 in de bios ingesteld op ATA en dus niet op RAID ( logisch ).
Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem.
Ik wil namelijk nu niet weer een IDE kaart gaan gebruiken omdat ik daar speciaal dit moederbord voor heb gekocht.
Alvast bedankt.
Ik heb dit moederbord van de week gekocht en ik heb hem nu ingebouwd. Draait allemaal als een trein, maar ik heb 1 probleem.
Het moederbord heeft 4 IDE poorten.
Ikzelf heb 6 schijven 1 dvd en 1 brander.
Komt heel mooi uit dus.
Het probleem is dat als ik alles aansluit mijn windows xp ( ook bij nieuwe installatie ) niet meer doorstart.
De opbouw is als volgt
IDE 1 : 2 x HD 40 Gb
IDE 2 : DVD , Rewriter
IDE 3 : 2 x HD 40 Gb , 80 Gb
IDE 4 : 2 x HD 80 GB
Allemaal maxtor
Haal ik 1 willekeurige schijf van de IDE 3 of 4 dan start mijn windows weer normaal door.
Doe ik dit niet dan blijft dat balkje van het windows xp opstartscherm constant doorlopen.
Ook de veilige modus kom ik dan niet in.
O ja, alle schijven zijn allemaal goed ingesteld en ze worden overal in de bios goed herkend.
Ook staat de IDE 3 + 4 in de bios ingesteld op ATA en dus niet op RAID ( logisch ).
Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem.
Ik wil namelijk nu niet weer een IDE kaart gaan gebruiken omdat ik daar speciaal dit moederbord voor heb gekocht.
Alvast bedankt.