Gigabyte GA-EP45-DS3 vs. GA-EP45-DS3R

Status
Niet open voor verdere reacties.

Levitation

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Nu was ik laatst wat info aan het opzoeken tussen de twee moederborden omdat ik één van de twee in mijn nieuwe pc wilde zetten. (Is besteld, moet nog geleverd worden.)

Het enige verschil dat ik kon bedenken was dat de DS3R versie Raid ondersteuning heeft, maar omdat ik dat toch niet zal gebruiken dacht ik dat ik aan de DS3 genoeg zou hebben.
Maar nu las ik gisteren dat de DS3R ook nog twee eSataII poorten (by cable) heeft, waar de DS3 dat niet heeft.

Wat houdt dit dan precies in? Hangt dit samen met die Raid-functie of is dit nog iets apart? Iemand vertelde me dat dit gewoon twee aansluitingen zijn waar je externe SataII schijven op kunt aansluiten...

En op de behuizing die ik bestelde (CM 690) staat bovenop ook nog een Sata-poort. Is dit dan hetzelfde als zo'n eSataII poort of ... ?

Als ik deze poorten niet op mijn mobo heb, gaat dit dan iets uitmaken t.o.v. de harde schijf die ik erbij heb besteld? (Samsung Spinpoint F1 SataII 640gb) Ik zou er later trouwens ook nog graag een tweede bij willen plaatsen, maar dan niet in Raid natuurlijk.

Alvast bedankt.

Nee, dit heeft geen invloed op je normale schijven. op die E-sata schijven kan je externe hardschijfen met e(xtern)Sata aansluiting aansluiten:)
als je toch eSATA wil aansluiten kan dat gewoon via je behuizing aangezien deze E-sata heeft. en anders kan je een los PCI kaartje kopen

En die Sata vs. SataII is van geen belang heb ik me al laten vertellen?

In dat geval ben ik weer gerust.

Het stelt trouwens helemaal niets voor.
Het is een bracket met draarop een sata en een esata-poort. En een sata-voedingspoort.
Deze sluit je binnen je pc aan op 2 sata-poorten en op je voeding.

Ik heb het moederbord genomen omdat ik zo'n externe schijf heb en nog een e-sata-poort nodig had.

Verder is het een mooi moederbord! (goede keuze dus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan